Logo

Ikarbus (2)

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Pet Jul 13, 2018 7:15 pm

Ne porede zs traktori i autobusi, naravno. Zeleo sam da kazem da je IMT pravio mnogo kvalitetniji proizvod, pa je opet dobio taj cuveni katanac sto ovde poneko priziva za IK. O proizvodnji ili eventualnom zatvaranju, nazalost, ovde odlucuje politika, a ne trziste. Generacijama vlasti unazad isporuke gotovih, promocije i pocetak proizvodnje novih (uvek revolucionarnih i prekretnickih modela), bili su poligon za sticanje jeftinih politickih poena - populizam. I, kako stvari stoje, i ostace. A mi kao narod pamtimo kratko, pa niko vise i ne pita sta je sa LE, sta bi sa Fapom posle bombasticnih najava dolaska Sisu, kako Tafe onako jeftino kupi intelektualni deo IMT, kako se onolika Zastava pretvori u montazu Fijata, a ukljucivanje domacih komponenti vec godinama niko pomenuo nije, a o DMB (ako ga se neko i seca) da i ne govorimo.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Sponzor

 

Re: Ikarbus (2)

Postod SGB » Sub Jul 14, 2018 11:52 am

branik je napisao:Zeleo sam da kazem da je IMT pravio mnogo kvalitetniji proizvod.

Da li je? Do iscrpljenosti su eksploatisali licencu sa početka pedesetih, do poslednjeg momenta su proizvodili traktor pola veka na isti način. Da li je IMT radio kvalitetno ili ne, može se uporediti samo kroz adekvatne kriterijume. Ako uzmemo 1960. godinu i uporedimo Mejsi Ferguson, Dojc Far i IMT, bili bi "tu negde". Uporedi iste proizvođače u periodu poslednjih dana IMT-a, i šta ćeš dobiti? Prva dva koji imaju proizvode prepune elektronike, kojima rukovalac služi da ih "nadgleda", dok IMT i dalje fura na polugu, štap i kanap. Tako da ne mogu da se složim sa tvojom tvrdnjom, jer bi isto tako Ikarbus mogao da pravi Saurera po licenci iz 50ih i dan danas i da ga zaista pravi najbolje na svetu, ali ga je vreme pregazilo. Ikarbus ipak prati trendove, da fali dosta toga, fali, pre svega ozbiljna podrška države, ali porediti ga sa IMT-om je smešno.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Sub Jul 14, 2018 12:15 pm

Nisi me razumeo. Rekao sam da ti proizvodi traju, kakvi god bili i da im kraj moze da bude samo fizicko unistenje. Jednostavna resenja, dokazana u praksi.
Poenta je bila na zatvaranju fabrike, na metaforicnom katancu o kome se ovde pise. U pravu si da IMT decenijama nije nista unapredio na svojim proizvodima i da bi izgubio svaku realnu trzisnu utakmicu. IK je u posleednjih dvadesetak godina mnogo uradio na unapredjenju i samostalnoj proizvodnji. Ali, nije uporediva situacija. IMT se prodavao zahvaljujuci tome sto je davao najvise za to para i sto mu nije trebalo gotovo nikakvo odrzavanje, sto je u nasoj filozofiji odnosa prema traktoru presudno. (Ne pricam o primercima sa kraja proizvodnje).
IK bi, cak i da nije hteo, morao da se osavremnjava, jer autobus prodaje i posao mu pronalazi i izgled, ali i tehnicke karakteristike. Na drugoj strani, i trziste komponenti se menjalo, pa i time uslovljavalo promene na Ikarbusovim proizvodima.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod blokovi » Ned Jul 15, 2018 2:03 am

SGB, da li si ikad pratio IMTovu proizvodnju, ja licno znam i imam nacrte traktora koje je taj IMt od kojeg su se mnogi 'leba najeli i za najsitnije propuste u zavrsnoj obradi traktora pa znam anomalije i propuste, ali takav se 533, 537 i 539 prodavao po svetu, e naposletku te price se i uplice i Ikarbus, nazalost po onoj liniji gde ja jelte "nemam pravo glasa", ali nema veze... Poenta je da ce se usteda i greske pri zavrsnoj obradi svakog Ikarbusa placati time sto necemo imati vozilo novije generacije na ulici, vec je moglo da se cela ta prica ispostavi da je moglo i sa MAZom da se odradi posao za sitne pare, ali da se ne oseti iz ugla pogodjenih korisnika JGPa. Da li je Ikarbus uzas? Maybe yes, maybe not, ali da li je mehanika umesto konstrukcije autobusa bitna...? ITEKAKO JESTE. E tu se stavovi pojedinih ljudi sa foruma razilaze, gde je na Beobuildu Zika zakopao Keshu jednom za sva vremena, sa sve itekako razumnim argumentima... Ja ne pljujem Ikarbus, ali "moderne serije" su katastrofalne, i da sam vozac, pre bi vozio najgori IK111, 161 iz rashoda nego niskopodno djubre, da skratim cale moj je proveo skoro 40 godina u tom istom IMTu, i zna kako izgleda pojam koji se zove FUSERISANJE u zavrsnoj OBRADI, i znam kako se to odrazava na ustedi, gde covek koji je diplomirani masinski inzinjer i konstruktor alata zna kako izgleda FULL sredjeno, kako ALJKAVOST... E sad, ALJKAVOST ili FULL, tu se Ikarbusovi problemi nastavljaju u nedogled, a ja zivaca vise nemam da pisem 'vake romane, itekako je veliki problem napraviti enterijer dostojan coveka, a tek napraviti autobus da mu se ne desava da bezi iz onog krematorijuma iz poslednjeg dela je zlo...
blokovi
Član
 
Postovi: 3628
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Ned Jul 15, 2018 11:18 am

Hahahahaha kakve li ću sve gluposti još pročitati pitam se. Prvo, neumesno je što uopšte spominješ drugi forum i čoveka koji uopšte nije član Autobusi.net. Za razliku od tebe on ponešto i zna, ali kao i ti ima problem da se drži trenutne teme razgovara. Ja pišem jedno, a on zajedno sa tobom sasvim nešto drugo. Isključivost, i ono ja sam uvek u pravu, i jedino je moj stav ispravan, muči podjednako i tebe i njega.

Ikarbusi 110/1 i 160/1 koje toliko hvališ, uopšte nisu oličenje niti kvaliteta, niti dobrih rešenja za svoje vreme. Njihova najveća prednost i jeste u njihovoj jednostavnosti i lakoći održavanja, a što se tiče pouzdanosti, komfora za putnike i vozača, apsolutno ne predstavljaju bog zna kakav proizvod. Završne obrade i nema, pošto je enterijer imao samo ono najnužnije. Ikarbus nakon serija IK5 i IK6 nije napravio bog zna kakav gradski autobus do serija 103-jki i 201-ica od 2002/3 na ovamo. Upravo poslednjih godina sve izgleda kako tako ozbiljnije, i što je izuzetno bitno, prati kako tako svetske trendove. Međutim, konkurencija nikad jača, a država nikad manje zainteresovana.

U traktore se ne razumem, niti me preterano interesuju da budem iskren. Jedno je sigurno, to su radne mašine na prvom mestu, i dok je IMT pravio jednostavne traktore, što znači čista mehanika na dobrom podvozju i par limenih tabli preko, bio je to valjan proizvod. Imaš dobru radnu mašinu koja bukvalno nije znala da stane. Od kako su počeli da se zanimaju malo više za dizajn, nove tehnologije itd, totalno su omanuli i došli onako kako ti voliš da kažeš, do katanca. A porediti završnu obradu kod traktora i autobusa je neviđeni apsurd. I kod jednih i kod drugih konstrukcija i mehanika čine ono najvažnije, s tim što je za jedan traktor završna obrada poslednja rupa na svirali, a za autobus pak ona može napraviti razliku između niskobudžetnog i premijum proizvoda.

I bilo bi lepo kad bi prestao da pišeš glupost kakva je tvrdnja da završna obrada utiče na radni vek vozila. Imaš recimo neprikosnovenog terenca kakav je UAZ469 na kome su se čak i varovi videli, čiji je enterijer bio blago rečeno spartanski opremljen, a opet je išao tamo gde mnogi nalickani nisu mogli. Primera je mnogo, a poenta je da samo kvalitet osnove i same konstrukcije sa mehaničkim komponentama daje trajnost vozilu. Ostalo su detalji namenjeni što lakšem i komfornijem boravku, a da bi to bilo na što višem nivou, mora dobro i da se plati. Zato jedna Dacia po zvaršnoj obradi ne može da se meri sa jednim Folksvagenom ili Opelom, kao što i jedan King Long ne može sa jednom Setrom. No, šta god napisao ti ćeš nastaviti po svom, ali pominjanje rasprave i čoveka sa potpuno drugog foruma, za mene je potpuno neshvatljivo, primitivno, pa i bezobrazno. Ako ne možeš da vodiš normalnu, konstruktivnu i argumentovanu diskusiju, onda batali forume, ili se za početak bar mene okani.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Ned Jul 15, 2018 11:57 am

Klase vozila (i tehnicki i cenovno) zato i postoje.
Kroz osamdesete proizvod IK bio je daleko ispod, cak i domace konkurencije. Sanos i AM bili su daleko iznad i tehnicki i estetski. Tu je ta famozna zavrsna obrada i te kako bila vazna. Vozio sam ih i mogu da kazem da su sa stanovista vozaca bili bas ono sto Kesa rece za UAZ - sve golo i minimalisticki.
Otisli smo predaleko u ovoj besmislenoj raspravi. Ikarbus radi, kako god, i ponesto pravi. "Dete je rodjeno, valja ga ljuljati". Samo je potrebna dobra strategija i menadzment! Fabrika se moze napraviti ni iz cega uz dobar menadzment, a kamo li iz takve tradicije. Pogledajte Solaris koii je preplavio Evropu, a gde je poljska industrija bila u vreme kad je IK proizvodio i izvozio?
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod SGB » Ned Jul 15, 2018 12:51 pm

@branik
Jasnije, hvala. Zapravo mi je cela priča konfuzna zbog poređenja dva suštinski neuporediva proizvoda, i mučna zbog ponovnog prežvakavanja jedne te iste stvari, pa mi je to odvuklo pažnju sa poente.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Ned Jul 15, 2018 6:54 pm

Nismo ni poredili proizvode, vec katance. Razumeli smo se, sto je najvaznije.
No, ne treba trositi vreme dalje na ovakvu (nametnutu) pricu.
Srbija ( pa i okruzenje slicne ekonomske moci) gladna je novih autobusa, ali drzava mora da odluci sta hoce: da kupuje ekonomski mir dozvoljavanjem neogranicenog uvoza ili stimulisanjem domace proizvodnje na jednoj i kupovinu domaceg na drugoj strani. Ali, to treba uraditi sa merom da joj ne bi mogli da spocitavaju protekcionizam. Niko vise ne kupuje za gotov novac. U lanac drzava-proizvodjac-kupci-drzava moraju da se uglave i poslovne banke koje bi podrzale obe strane. Ne moze proizvodjac da stane na noge bez povoljnih kredita, a onda ni kupci da kupuju bez takvih uslova. Banka pomogne proizvodjacu, a onda to visetruko naplati od kupaca kroz lizing ili kredit. A drzava trlja ruke: od svakog u lancu uzme svoj deo, a pri tome proizvodjac uplacuje porez, doorinose, investira, povecava broj zaposlenih... I drzava opet u plusu za svoj deo. Ali....
Srbija.
A zasto u toj Srbiji nije tako? Nije tako jer je ovo dugorocan proces, a vlastima se ne isplati na duge staze da rade, jer ko zna gde ce biti kad stignu rezultati, a mere za sprovodjenje bile bi bolne i nepopularne. Zato se ide na kratkorocne varijante: dajes proizvodjacu povremene injekcije tek da ga odrzis u zivotu, a kupcima omogucis da sa zapada dovoze sve sto moze da ide i sto se autobusom zove. To se u politici zove populizam.
A kad za sve kroz neko vreme stigne racun, ko zna ko ce tada biti na vlasti. Sta ih briga. A ako i budu, smislice vec neku novu populisticku meru. I tako decenijama u svimcoblastima, ne samo autoindustriji. Jedna po jedna sansa propada, odustajemo od reformi. Zato sve sto vredi godinama odlazi odavde.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod Pavle » Čet Avg 02, 2018 6:19 pm

Svaki dan voza :)

ImageIkarbus by busspoter, on Flickr
Pavle
Član
 
Postovi: 599
Pridružio se: Ned Jun 04, 2017 2:34 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod Nibus-ja » Pet Avg 03, 2018 8:51 am

Енергопројект :shock: :?:
Image
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Re: Ikarbus (2)

Postod Pavle » Pet Avg 03, 2018 9:07 am

Da, mislim da jeste. Inace uvek je parkiran preko puta Elektronske, ispred paviljona za radnike, a ovo je slikano dok se vracao da vojnog aerodroma
Pavle
Član
 
Postovi: 599
Pridružio se: Ned Jun 04, 2017 2:34 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod Nibus-ja » Sub Avg 04, 2018 8:24 am

Хвала :wink:
Image
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Re: Ikarbus (2)

Postod Dejan Ikarbus » Uto Avg 07, 2018 12:23 pm

Jeste to je Energoprojektov autobus.
Srcam se da sam ga vrlo detaljno pocistio iznutra kada sam bio na praksi kod njih 2013.
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod gospodin dzo » Sub Avg 18, 2018 11:06 am

Ikarbus u Mrcajevcima..
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Cuvam i usvajam zensku decu od 17-18 leta,po mogucstvu sa stranim drzavljanstvom :mrgreen:
gospodin dzo
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4772
Pridružio se: Pon Dec 27, 2010 9:39 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod Miki 162 » Pon Avg 20, 2018 3:21 pm

@gospodin dzo
IK-103P :D
Miki 162
Član
 
Postovi: 460
Pridružio se: Pon Avg 08, 2016 10:00 am

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: cvibus i 3 gostiju