http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... at-vremenaЕто доказа из праксе за нашу дискусију. Човеку је листић обишао круг. Јесге погрешио, али на основу километраже може да се види да је возило мировало. То је могло да прође и са упозорењем. Полиција мора да има и преве гивну и саветодавну функцију, не само репресивну. Потврде су црна рупа, од оних да је возач на годишњем одмору, до тих о замени посаде. Опет је то формализовање прописа. Ваљда је суштина инсистирања на тачности тахографских белешки време вожње и одмора возача у циљу веће безбедности, а не пуког задовољења прописа и штанцовања папира.
Формално, није био исправан, али ако није прекорачио дневни, недељни и месечни фонд радних сати и ако је у истим периодима уклопио одморе и паузе, не треба га шиканирати, већ пустити да ради, јер и кад ради, зарађује за буџет. Опомена и упозорење или условна казна некад имају већи ефекат. Овако, држава га тера у подваљивање.
Може да иде код командира колико хоће, то је завршена ствар попуњавањем прекршајног налога. Може једино да иде на варијанту изласка пред премршајног судију са минималним шансаама да му изрекне неку од неновчаних санкција. Али, ризикује плаћање пуног износа увећаног за трошкове прекршајног поступка.
Једина ствар за коју може да се ухвати, ако је заиста толико трајало задржавање, (то може да потврди тахограф) јесте дужина контроле. Преглед и задржавање може да траје најдуже 30', након чега или наставља пут, или се уз одговарајјће решење и пптврду искључује из саобраћаја до отклањања проблема или упућује на ванредни технички преглед. У овом случају, полицајци нису смели возача да, пусте да настави вожњу јер нису имали валидан доказ о његовим време има рада и одмора, пошто су то доказали пишући му пријаве. Возило не могло да настави пут истеком времена одмора од тренутка контроле (до 11сати) или доласком другог, исправног возача (са потврдом, ха!).
Зато ово мени личи да је возач по мишљењу патроле направио најтежи прекршај. Заборавио је на њихов део. Свега тога не би било, да је одмах испунио неку од њихових жеља. Ко је чешће на путу, посебно ко вози камион, и те како зна о чему пишем. Возачи аутобуса су још увек бели медведи нашег саобраћаја. И то ће потврдити свако ко је више на путу. Овим се вратисмо на вест која је иницирала ову дискусију.
А шта рећи за фирму која на ђачку екскурзију у Грчку пошаље 1 (једног) возача, пошто други након што прође полицијску проверу мистериозно испари на првом заустављању и тако све учеснике у ланцу (агенцију и водича, наставнике и школу, ученике и родитеље...) доведу у незавидни положај и свршен чин да свесно прихвате ризик наставка путовања.