od Kesha » Sub Nov 03, 2018 5:30 pm
Ne znam koliki su troškovi izgradnje punionice, a za deset autobusa, to je svakako bitan faktor. Plus ostaju bez jednog dela preko potrebnog parking prostora. Mogli su ih baciti da rade na Novom Beogradu, jer ipak imaju punionicu u blizini, a i ovako se ovi karaburmini najčešće šalju preko pančevačkog mosta, odnosno ne rade na linijama koje idu kroz najzagađenije delove grada. 32E kao linija i nema baš nekog smisla. 35L još manje. Ulete povremeno i na 65-icu ili 27-icu, pa i 16-icu, ali samo kao zamena. Da je 26-ica ostala GSP-u, s obzirom na trasu, bila bi idealna za autobuse sa pogonom na CNG. Nažalost, o tome nema ko da razmišlja.
Što više razmišljam o e-busevima, sve više mislim da oni, bar za sada, nisu idealno rešenje za nas. CNG mi izgleda kao pun pogodak na duže staze, a što da ne i hibridni pogon, mada se verovatno radi i o skupljem i komplikovanijem rešenju. Mi ipak velike količine električne energije dobijamo iz termoelektrana, inače velikih zagađivača. Pitanje koliko čuvamo životnu sredinu povećanjem potrošnje električne energije. Koliko je uopšte i dobra povećana proizvodnja litijumskih baterija, veliko je pitanje. Svašta se može pročitati i čuti od stručnjaka iz oblasti energetike i zaštite životne sredine. Po nekim procenama, električni automobil mora preći oko 200.000 kilometara, koliko je potrebno da se anulira štetno dejstvo nastalo iz proizvodnje baterija samo. Kod autobusa je situacija sigurno malo povoljnija, kao daleko većih zagađivača, i uopšte vozila koja pređu i više od milion kilometara tokom eksploatacije. Samo da vreme ne pokaže da se nekoliko velikih magnata iz senke ne igra sa litijumskim baterijama, a zbog prodaje samog litijuma. Ipak mi je čudno da se manje ulaže u gorivne ćelije, a milione tona vodonika ostane neiskorišćeno. Plus imamo i toliko metana i prirodnog biogasa, skoro pa nultog zagađivača. No, da ne idem mnogo u OT.