Slike i rasprave o gradskom prevozu u gradovima u Srbiji i regionu.
Odgovori

ZET Zagreb

Sre Jan 07, 2009 10:50 am

Zagrebački prijevoznik, osim tramvaja ima i autobuse i to 300-tinjak MAN-ova, Mercedes i Iveco-Irisbuseva..

Popis autobusa po garažnom broju:

Autobusni pogon Podsused:

1 -- Marbus Viveo B4 080
1 -- MAN Lion's Coach (II.gen.) -- gbr 5
1 -- MAN SU 313 -- gbr 9
2 -- MAN NM 223 -- gbr 16,17
2 -- MAN NM 222 -- gbr 21,22
14 -- MAN NL 263 -- gbr 23-36
3 -- MAN UL 314 Lion's Regio -- gbr 57-59
5 -- MAN SL 283 Lion's Classic -- gbr 62-66
7 -- MAN SL 283 -- gbr 67-70, 72-74
55 -- MAN NL 313 Lion's City -- gbr 75-87, 301-342
8 -- Iveco Cacciamali Urbi -- gbr 90-97
9 -- MAN NL 263 -- gbr 100,101,103,104,106-110
18 -- MAN NG 312 -- gbr 135-140,142,144-154;
12 -- MAN NG 313 -- gbr 155-166
48 -- Mercedes O530G Citaro G II. -- gbr 175-210, 220-231


Autobusni pogon Dubrava:

1 -- Mercedes Benz O345 Conecto H -- gbr 430
8 -- Mercedes Benz O345 Conecto -- gbr 431-438
25 -- Mercedes Benz O405 GN2 -- gbr 501-525
12 -- Mercedes Benz O530G Citaro G -- gbr 530-541
17 -- Mercedes Benz O530G Citaro G II. -- gbr 542-558
5 -- Iveco Cacciamali Urbi -- gbr 601-605
5 -- MAN SU 313 Lion's Classic -- gbr 614,616,617,619,620
11 -- MAN SL 283 Lion's Classic -- gbr 621-631
2 -- MAN UL 314 Lion's Regio -- gbr 641,642
1 -- Marbus B4 080 Viveo -- gbr 645
2 -- Iveco Daily HPT -- gbr 646,647
29 -- Mercedes Benz O530 Citaro -- gbr 650-678
20 -- Iveco Irisbus Citelis 12m CNG -- gbr 681-700
40 -- Iveco Irisbus Citelis 18m CNG -- gbr 741-780
27 -- MAN NL 313 Lion's City -- 343-347, 456-477
Kabrio autobusi
1 -- MAN SR 180 Avtomontaža -- gbr 442
1 -- Mercedes Benz O405 -- gbr 441


Autobusni pogon Velika Gorica:

2 -- Mercedes Benz O405 N2 TAZ D4025N -- gbr 801,805
19 -- Mercedes Benz O405 N2 -- gbr 420-424, 806-819
1 -- MAN SL 263 -- gbr 850
10 -- MAN NL 263 -- gbr 876-885
5 -- MAN NL 313 Lion's City -- gbr 451-455

Invalidski kombiji:

1 -- Mercedes Benz Sprinter 308D -- gbr 5003
3 -- Mercedes Benz Sprinter 313CDI -- gbr 5004-5006
7 -- Iveco Daily 35 S 14 -- gbr 5008-5012, 6005,6006
5 -- Iveco Daily 35 S 12 -- gbr 6000-6004
Poslednji put menjao crobus dana Čet Nov 03, 2011 1:37 pm, izmenjena 8 puta

Sre Jan 07, 2009 12:13 pm

baš sam razmišljao o ovakvoj temi, dobro je da imamo predstavnika koji će nas informisati o ZET-u :) inače dobro si se setio za takav spisak vozila po pogonima :) koliko je linija u ZET-u?

Čet Jan 08, 2009 3:16 pm

Gledajuci spisak vozila ZET-a prosto ne mogu da izdrzim a da ne napravim poredjenje izmedju njih i gsp-a Beograd! Zet ima jako saren vozni park i u njemu dosta novih vozila ali i pored toga se nisu odrekli starih vozila poput Mercedesa 305 i 405 ili Automontaza, koja i dalje rade, sto je dokaz da se sa dobrim odrzavanjem radni vek vozila moze produziti i da ta vozila mogu biti korisna i bezbedna. Za to vreme mudraci u Beogradu su upropastili dosta takvih vozila! Da li bi bilo nesto lose da sada na ulicama imamo onih desetak zglobnih Graf & Steyr-a koji su bili u Zemunu, zatim, dva O 305 G, tri O 405 G i dva zglobna Sanosa koji su rashodovani na Karaburmi? Ili ona vozila koja su dosla kao prva donacija iz Berlina? Da li je bolje imati dobro odrzavanog starijeg Mercedesa ili po godistu novijeg Ikarbusa koji je zahvaljujuci 'odrzavanju' u prilicno losem stanju? Ja sam pre za ovu prvu opciju a ZET je dokaz da je ta logika uspesna i u praksi.

Čet Jan 08, 2009 7:39 pm

Dobro, sistemi u Beogradu i Zagrebu se znatno razlikuju. Tamo je glavni teret na tramvajima, autobusi trpe znatno manje opterećenja. Naravno, održavanje je svakako neuporedivo bolje, pa kod nas i novi autobusi brzo propadnu.

Čet Jan 08, 2009 8:27 pm

markotar je napisao:Dobro, sistemi u Beogradu i Zagrebu se znatno razlikuju. Tamo je glavni teret na tramvajima, autobusi trpe znatno manje opterećenja. Naravno, održavanje je svakako neuporedivo bolje, pa kod nas i novi autobusi brzo propadnu.
Odrzavanje?Konkretno za Graf Steyr je za dve godine koliko su bili u upotrebi stiglo desetak jastuka i nekoliko dobosa sa oblogama i to je sve o kakvom odrzavanju ti pricas prijatelju. I dan danas mi je zao Grafova budzili smo dok smo mogli

Čet Jan 08, 2009 8:36 pm

šteta je to za grafove, ali ovo je ipak tema za ZET Zagreb :)
inače da se vratimo na temu, koje je radno vreme, tojeset, od koliko radi noćni prevoz :?: :)

Pet Jan 09, 2009 3:05 am

trosmenac je napisao:
markotar je napisao:Dobro, sistemi u Beogradu i Zagrebu se znatno razlikuju. Tamo je glavni teret na tramvajima, autobusi trpe znatno manje opterećenja. Naravno, održavanje je svakako neuporedivo bolje, pa kod nas i novi autobusi brzo propadnu.
Odrzavanje?Konkretno za Graf Steyr je za dve godine koliko su bili u upotrebi stiglo desetak jastuka i nekoliko dobosa sa oblogama i to je sve o kakvom odrzavanju ti pricas prijatelju. I dan danas mi je zao Grafova budzili smo dok smo mogli


Ne vidim sto se osećaš prozvanim. Ja nisam upirao prstom ni u koga, govorim generalno - održavanje JESTE loše, to su činjenice; i to zbog više faktora (kad to kažem ne mislim na majstore u kanalima koji su bukvalno na dnu piramide). Problem sa nabavkom rezervnih delova takođe spada u problem sa održavanjem.

No da zatvorimo ovaj OT, priču o Beogradu da nastavimo na odgovarajućem mestu i da se vratimo ZET-u!

Pet Jan 09, 2009 8:14 pm

Netko je napisao da je u Zagrebu opterećenje na tramvaju, a manje na autobusu.. Autobusi su jako opterećeni, rade godišnje puno više km od tramvaja u sveukupnom zbroju tako da oba sistema su podjednaki..
Druga stvar, ovdje održavanje nije baš nešto, a ne znam dal je bolje od beogradskog jer ne znam tamošnje stanje..
Uglavnom ZET je imao puno Tamova(85.-92.), Ikarusa(83.-87.) koji su otišli u rashod puno, puno prije no ovi koji danas još voze po godinama i stariji njemački autobusi jer su ovi njemački autobusi koji su kupovani sredinom i krajem 90-ih bili kao novi(neki i 16 godina stari) te su danas u stanju u kakvom su bili jugoslavenski proizvodi prije 10 godina..
To što MB O305 uz minimalno održavanje može proći je naprosto nevjerojatno, a da ne govorim koliko je luksuzniji i udobniji od ex yu proizvoda..
Ove godine nažalost i ti stari odlaze je dolazi još 55 novih Citara G, 74 nova Lion's Cityja i 60 novih Irisbus Citelisa(20solo,40zglobnih).

Pet Jan 09, 2009 8:51 pm

O udobnosti i stabilnosti O 305 ne treba trositi reci! Jako dobar autobus, koji samo trzi redovno odrzavanje i pazljivog vozaca i moze da traje jako dugo. Kad pricas o odrzavanju u Beogradu, tesko je biti gori! Ovde se javaslukom upropaste vozila i nakon 4-5 godina eksploatacije a za to je zasluzan preovladjujuci nacin razmisljanja medju zaposlenima, BOLI ME UVO, NIJE MOJE :twisted:

Pon Jan 26, 2009 11:41 pm

crobus je napisao:Uglavnom ZET je imao puno Tamova(85.-92.), Ikarusa(83.-87.) koji su otišli u rashod puno, puno prije no ovi koji danas još voze po godinama i stariji njemački autobusi jer su ovi njemački autobusi koji su kupovani sredinom i krajem 90-ih bili kao novi(neki i 16 godina stari) te su danas u stanju u kakvom su bili jugoslavenski proizvodi prije 10 godina..

Ikarusi su rano otišli, TAM-ovi koji su ipak duže trajali i zadnji su otišli tek 2006., ali ne znam kojim si načinom zaključio da su danas i polovni iz Njemačke ili bilo koji drugi ZET-ovi autobusi u stanju u kakvom su Ikarusi bili oko '95, to je bilo za plakati, što zbog nekvalitete, a možda i više jer za njih nisu mogli nabaviti dijelove iz Srbije... Uglavnom, otkad se ja sjećam u Zagrebu nisu vozili ni blizu toliko razvaljeni autobusi kao Ikarusi zadnje 3-4 godine, pola ih je vozilo sa jednim brisačem, hrđe je bilo posvuda, kvarili su se cijelo vrijeme i vozači su ih cijelo vrijeme morali turirati jer su stalno gubili zrak, mjenjači su na pola njih krčali na svakom prebacivanju, jednostavno strašno.

Ne znam što bi trebalo značiti ovo generalizirano "jugoslavenski proizvodi prije 10 godina" jer pokazalo se da je razlika u kvaliteti između npr. MAN Avtomontaže i Ikarusa ogromna (a bila je ogromna i razlika u cijeni kad su kupovani, iako bi običnom putniku i jedni i drugi mogli izgledati jednako sirovi i neudobni)... Zato mi nije jasno (sad ću i ja zastraniti u OT :P) zašto Avtomontaža u Beogradu nema više...


Autobusni i tramvajski podsustav u Zagrebu nisu podjednaki brojem prevezenih putnika i većina prometa pada na tramvaje (iako autobusi prevezu više kilometara jer su linije duže, odnosno postoje duge prigradske autobusne linije), podjela opterećenja JGP-a je otprilike 60% tramvaj, 30% autobus, 10% gradsko-prigradska željeznica; u Beogradu je sasvim druga stvar i autobusi masovno voze u centar, voze puno češćim slijedom itd., a tramvaji nisu ni blizu jednako bitni kao u zagrebačkom JGP-u...

Uto Jan 27, 2009 12:09 am

Inače, održavanje u Zagrebu, kao što si rekao, nije baš nešto i prilično je nesređeno kad se uzme u obzir kolike manijakalne svote troše na nova vozila koja ni nisu potrebna (mislim da se za ovu kriznu godinu moglo komotno naručiti barem 20 tramvaja i 50 autobusa manje, to bi bilo oko 50 milijuna € uštede), ne znam radi čega je problem organizirati da budu čišći i da ne izlaze na ulicu npr. sa pokvarenim retarderima i zašaranim sjedalima popravljenima raznobojnim krpama i slično; jer netko pametan na vrhu je dopustio da broj autobusa zadnjih godina padne na 50-ak premalo za održavanje normalnog stanja i svi ispravni su stalno prometu pa ih tjeraju da rade po 100.000 km godišnje; opet, "žive" svi oni preko 15 godina i osnovne stvari funkcioniraju, ali sve je to na rubu kaosa... No, sa ovih novih 260 (60 previše, IMHO) komada do ljeta stvari bi mogle postati sređenije, samo se nadam da neće biti blesavi pa prodati niskopodnjake stare 10-12 godina samo da im ne smetaju u garaži... :roll:

Ali sigurno je puno bolje nego u Beogradu (bar kad sam bio tamo prije tri godine, a po slikama vidim da se neke stvari i poboljšavaju, ali opet ima jako loših primjera) gdje vozila gradskog prijevoza znaju izgledati, hm, da se blago izrazim, prilično žalosno...

Uto Jan 27, 2009 12:19 am

Napomenuću pošto sam tokom 2006 i 2007 nekoliko puta godišnje svraćao u Zagreb da su kod njih ulice kroz grad čak lošije nego u Beogradu gde je mnogo ulica prošlo rekonstrukciju. Ne znam da li je 2008 nešto popravljeno po tom pitanju.

Takođe, IKARUS je verovatno propao zbog lošeg održavanja i nedostatka rezervnih delova. Verovatno i politički razlozi. Ikarusi su u Srbiji pokazali da mogu da traju i 15-20 godina. Kada pogledam Splitske MAN-ove godište 1990. koji uz blagu uzbrdicu prazni jedva izvuku 30km/h (2006) i pogledam IKARUS malo mi nešto bude jasnije.

Sub Feb 07, 2009 6:40 pm

U Zagreb, u garažu Podsused stiglo 8 novih Citara G

Image

Image

Image

Ned Feb 08, 2009 12:21 am

mnogo dobri busevi :) lepo ima stoji ta kolor šema :)

Pon Feb 09, 2009 11:00 am

Mercedes Citaro - isprobano dobar!
:)
Odgovori