Logo

Ikarbus (2)

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Uto Jun 19, 2018 10:27 pm

Meni čak i ne izgleda tako loše prednja stijena. Drago mi je da su konačno odmakli od one Breda Menarini maske.
Bezveze mi je totalno segmentna oplatna po boku, a koliko sam uspio vidit na trenutak na youtube filmiću, nastavlja se Ikarbusov ***CENZURISANO*** dizajn vozačke table, odnosno prostora oko nje s obzirom da je centralni dio MAN-ov. Radio uređaj je na sredini table i to polegnut, krasno će se vidit po suncu, a mogu mislit na kakvom mjestu je tahograf, klima i ostale upravljačke jedinice
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Sponzor

 

Re: Ikarbus (2)

Postod roadcrasher » Sre Jun 20, 2018 12:20 am

@FluMAN upravu si. Slazem se donekle sa tvojim komentarima u vezi ovog busa (meni se vise svidja prednja stena novik 112/218 nego ova). Negdje sam procitao i tvoj post o nemanju djelova za IK i u tome se slazem, a i ovo sa tablom takodje :S. Jedan od problema kao sto sam reko u predhodnom postu u IK, jeste da jedna osoba radi sve, pa tako i tablu, ko je dizajnira neznam, al ko je sastavlja neznam. Sta bih trebali da urade jeste da naprave dizajn i da proslede firmi koja pravi plastike da pravi table, tacka!!!

Oh da sta su trebali da urade sa novim 112/218 jeste da stave LED strip na ivici ove bordure sto ide oko farova i izmedju. Bio bih pravi pogodak.
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Ikarbus (2)

Postod Marko INN-NS » Sre Jun 20, 2018 1:59 am

Negase jeste se Temsa probila sto kazes ali bi i Ikarbus imao dobru sansu samo je Marketing tu bitan.
Danas niko ne gleda izgled za vecinu prevoznika je bitna samo cena i kvalitet .
Treba imati u ponudi dva Mercedesova Motora od 299 ks i 354 ks pa sta kupcu bude po volji i ujedno bi se tako resio problem sa rezervnim delovima kad bi se odlucilo jednog projizvodjaca pogotovu kad znamo da Mercedes ima najbolju logistiku za Rezervne delove u Evropi :lol:
Marko INN-NS
Član
 
Postovi: 1993
Pridružio se: Pet Dec 09, 2016 6:30 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Sre Jun 20, 2018 2:42 am

Nije problem sa tim rezervnim djelovima nego sa onima limarijskog karaktera ili pak interijera. Za Mercedes i MAN podvozja i motore nije problem nać djelove ni nakon 20 godina, ja sam mislio na prednju masku, bunkere, šajbu, stakla ..... uglavnom sve šta može stradat prilikom sudara, ili pak veća oštećenja interijera ako se voze ekskurzije ili navijači
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod Marko INN-NS » Sub Jun 23, 2018 2:12 am

Pa kad bi se krenulo u vecu proizvodnju ne verujem da bi to bio toliki problem.
Bilo bi samo zanimljivo kad bi poceli izlagati Autobuse na Sajmovima gde imali sigurno odlican uspeh , jel planirano u opste tako nesto ? Hvala unapred :D
Marko INN-NS
Član
 
Postovi: 1993
Pridružio se: Pet Dec 09, 2016 6:30 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Sub Jun 23, 2018 4:15 pm

Sajmovi uopšteno su postali velika maskarada, pritom sve to jednog izlagača jako puno košta, taj novac bi mogao da se investira u nešto pametnije. Nije poenta ni marketinga ni bilo čega, mi za početak ne možemo ni da zatvorimo jedan "krug" ponude te firme.
Da pojasnim, jedan zatvoreni krug je kompletan proizvod, uz adekvatnu podršku za njegovo kasnije održavanje i odgovarajući delovi. To je kompletno i to je ono prvo što treba da se ponudi. Problem lošeg marketinga (nepostojećeg) je lako rešiv, bar u današnje vreme, marketing menadžera koliko ti volja, mi imamo problem koji ne znam kakav marketing menadžer ne može rešiti, problem je da ti nemaš šta da reklamiraš. Svako od prevoznika pre nego što bi se upustio u neku investiciju hoće da vidi kako se to nešto pokazalo u praksi, neće niko da bude prvi. Tu dolazimo do toga da niko ne zna kako se to nešto pokazalo u praksi, ok, pojedinačni sklopovi su možda kvalitetni, ali kako je to sve uklopljeno niko ne može nagađati i znati. Ono na čemu treba da se bazira Ikarbus u rešavanju problematike zatvaranja kruga ponude, kasnije u narednim serijama lako će se ispraviti pult sa radio uređajem, displejem i slično, to su neke dečije bolesti koje sve te male "radionice" moraju preležati jer nemaju ozbiljne alate i mogućnosti da unapred dobiju željeni rezultat.
Marketing je završni deo proizvodnje, mora prvo da se kreira plan rada, plan proizvodnje, kontrola proizvoda, e tek onda dolazimo do marketing plana i bavljenja prodajom. U prodaju, ako se dobije iole pristojan proizvod, mora da se uključi i država, podsticaji za male firme da se rade delovi, mora da se ograniči uvoz smeća sa zapada sa milionima km, mora da se da prednost domaćim proizvodima bar za međumesni saobraćaj, budući da je tržište za gradski saobraćaj mizerno.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Sub Jun 23, 2018 5:22 pm

Odoste vi daleko, na medjunarodne sajmove i (zahtevna) strana trzista. Da godisnje svaki grad u Srbiji kupi po 10 posto od broja vozila koja su angazovana na prevozu, eto lepog posla za IK. A kad se tu dokazu, eto i MK, BiH, CG. Nista ne treba dalje siriti, to je vec njmanje jedan dnevno. A malo li je? Ali prvo drzava mora da da prednost mladjim vozilima i kakvom-takvom domacem poreklu.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod roadcrasher » Sub Jun 23, 2018 8:17 pm

@Branik upravu si, ajmo malo jos o busevima, nego jeli iko zna zasto su onolike bordure isbpod sajbe 313ice?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Ikarbus (2)

Postod Marko INN-NS » Ned Jun 24, 2018 2:57 am

Becks89 ne znam kakvo je stanje u firmi ali ako je tako onda si upravu za krug , ali bi dodao da je posle toga jako bitan marketing za dalji razvoj prodaje i naravno odlazak na sajam i prezentacije.
Ali slazem se sa tim da prevoznici kupuju stvarno lose Autobuse za gradski prevoz, video sam cenovnik sto je izdao grad Kragujevac i placaju sasvim solidno mogli bi da se kupe cak i novi busevi renomiranih brendova ali po meni bi Grad tu trebao da bude strozi i da navede na Tenderima ne sme da bude vozilo starije od 4 godina do 7 godina u zavisnosti od linije koju obavlja jedino tako bi se moglo poboboljsati stanje u gradskom saobracaju :D
Marko INN-NS
Član
 
Postovi: 1993
Pridružio se: Pet Dec 09, 2016 6:30 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Ned Jun 24, 2018 11:56 am

Marketing je poslednji korak u procesu stvaranja jednog proizvoda. Prvo ga treba stvoriti, dati mu podršku i tek onda kada "ojača" , "očvrsne" taj proizvod, onda tu dolazimo do marketinga i tehnika reklamiranja.
Što se tiče kupovine autobusa za gradski saobraćaj, generalno jako malo je tržišta u Srbiji gde imaš organizovan gradski prevoz i imaš neke uslove. Priča o tenderima je uglavnom zatvorena unapred, te se stavljaju oni kriterijumi koje neko već ispunjava, sve ostalo je pro forme radi.
Ako bi se stvorio neki iole ozbiljniji proizvod, sa malo ozbiljnijom podrškom, smatram da bi sasvim normalno bilo uslovaljvanje domaćih prevoznika da učestvuju u kupovini toga. Svakako je bolje kupiti to novo, nego uvoziti Mercedese i Setre stare po 15-20 godina. Pre nego što neko krene da morališe, to je normalna stvar koju rade sve države, promoviše se domaća proizvodnja i stimuliše se kupovina domaćeg.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Ned Jun 24, 2018 1:25 pm

Joj, koliko puta smo o tome pricali. Ekonomija kod nas ima previse veze sa politikom od koje je inace neodvojiva. Oni proizvod imaju. Potrebna mu je dorada koja se stice iskustvima u eksploataciji i proizvodnji. Ovako, svaki proizvedeni autobus je maltene unikat i sam za sebe. Potrebne su narudzbine i to kontinuirane da vi se od dobavljaca mogao traziti i kvalitet i izmene, ali povoljnije cene. Tako bi se uticalo ii na rokove gde vi komponente cekale autobus, a ne obrnuto. A takvih i tolikih narudzbina nece biti dok je politika prljava kao sto kazes. Nije vazno da li je neka lokalna samouprava preuzela organizovanje prevoza i raspisala tender. I nezavisni prevoznici bi mogli da i morali da kupuju nova vozila da vi im se odobrila linija, a isto tako, teralo bi ih i trziste. Sta je falilo SFRJ sto su vozila u gradskom i prigradskom, a poprikicno i u medjugradskom bila domaceg porekla? Neko se nije prevezao tamo gde je zeleo?
Dokle god IK tehnicki prati progres, ima sansu. Kupuje savremene sasije, mozda malo slabijih motora, ali svakako aktuelne e norme. Nadgradnja je najmanji problem, nesavrsenosti bi se doterivale kroz iskustvo. Samo mu treba dati sansu. A dokle moze da se uveze i Krstic i sin, mogu samo da se koprcaju i zavise od volje (politicke) uprave dva tri grada u Srbiji i nekoliko JP.
Mislim da mogu, kao sto su i decenijama mogli. Samo im treba malo pomoci. Ta pomoc ne bi bila protekcija, vec ulaganje u sopstvenu buducnost: drzave, tj. njenog trzista rada, industrije, saobracaja, bezbednosti....
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Ned Jun 24, 2018 1:35 pm

Izvini, ali neću se složiti da proizvod imamo. Test projekat i proizvod, ne može biti isto.
Nažalost, godinama unazad, ostane na test projektu. Toliko pokušaja, retko gde se odmaklo do druge serije. Iskreno dao bih šansu ovom IK312, ali mora da se radi na njemu i još negde da se proda, da vidimo kako će se pokazati u eksploataciji. Onda možemo reći da imamo proizvod, koji daje neke rezultate i kome možemo videti nedostatke i gde je prostor za nadogradnju.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod Aleks_BGD » Ned Jun 24, 2018 2:11 pm

Jel ima neko sliku table od ovog Ikarbusa?
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14873
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Ned Jun 24, 2018 3:11 pm

To sam ja, beks, i napisao, samo je stvar terminologije. Sta god da je, kako god da ga zovemo, treba mu proizvodnja i eksploatacija za poboljsanja. Nekad je GSP bio ispitni poligon u najrealnijim i najsurovivijim uslovima, a kasnije su poboljsanja po zahtevima GSP narucivali i drugi, sto je onda, kod nekih manjih prevoznika sa dobrim odrzavanjem i neznijom upotrebom, dovelo do toga vozila traju mnogo duze. To je po unutrasnjosti bilo poznato kao "beogradska" ili "GSP specifikacija". To nedostaje, ali toga nema bez mogucnosti da se poruci vise vozila i ovako ce biti dok god nekoliko javnih preduzeca budu jedini kupci. A i te kupovine politicki su motivisane, a mozda cak i uslovljene.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod roadcrasher » Ned Jun 24, 2018 8:29 pm

Aleks_BGD je napisao:Jel ima neko sliku table od ovog Ikarbusa?


Nazalost nema slike al imas na videu @ 0:16
Imas na videu https://www.youtube.com/watch?v=5e17w6Q-gzA
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju