Gorele su i nove Setre i novi Travego Mercedesi, znači li to da su kvalitetni bez pogovora? Isto tako ne treba generalizovati celu priču vezanu za Bovu, ovo je najosnovniji paket opreme, što opet ne znači da u nekoj lux varijanti može prismrdeti Setri, ali svakako nije zanemarljivo na tržištu i svakako je značajan faktor u auto industriji obzirom na prodati broj voznih jedinica.
Neradi se oko ove Bove,ovde u ovoj prici posluzila bas ona kao primer ...Naveo sam ja i druga vozila.
Realno gledano ,evo da budem konkretan u Srbiji pa evo i Makedoniji kupovna moc nije za novo vozilo a kamoli za obnovu celog voznog parka, ma da je kod vas znatno i daleko bolje neko kod nas .Pa cak ni BIH...Fino je objasnio Kässbohrer zasti i kako...
Druga stvar je sto recimo firma kupi novi bus ovde u DE i napravi ugovor sa koliko kilometara i nakon koliko godine vraca bus da bi opet uzeo drugi(normalno nije tako kod svakog kupca )ali radi se u tom principu, stime sto dobije opet novi bus za skoro upola pare ,jer je stri dao za novog ...ja neznam dali posto to kod nas ?
Drugo neznam kako je razviejen servisni marketink po citavoj drzavi ili regionu, sto ti je na pr.u zapadu jedan tel povik i tu je na tacni sve ( a to svi znamo).
Jos jedna, a za men je mnogo bitna stvar--- putevi. Izvoli kao u nemacku napravi mi i omogucimi sve standarde sto su potrebni za saobrakaj pa onda mi trazi iste .
prica se uveliko za evropske norme motora i zagadzivanja,pa eno sta fali Bakicu (opet cu uzeti njega za primer ) promenio novi filteri za autobuse i zagadzivanje je skoro kao kod novog busa( te filtere i ugradjivanja iste je trazila drzava i ne samo na autobus i koje je neki dio te placene cene i subvecionirala,ali nije ih zabranila da se voze ) , a kao sto vidite nise presudne godine busa .Eto najbolji primer njegova setra s 215 HDH koja vozi iz BiH za Beograd,ta setra ima te filtere i dan danas vozi po nemacku bez iakvih probleba..
U celu pricu poent je da nas prevoznik sa kupovinom autobusa do dve-tri-cetri godine starosti lakse moze da se izbori u ovom segmentu biznisa nego da investira u nova...A siguran sam da ne posti nit jedan gazda koji nevoli da mu je vozni par sve sa novim autobusima.
To da se pale nova vozila je bilo i proslog veku a bice i u buducem...
Eno ti bas primer Lastinu Bovu (nije futura nego ona drga) ili kako joj je ime ,ona koja e negde malte ne u delove stoi negde skoro razbacana u delove (negde je bila i slika) sta je ona pridonela za bolji prevoz i bolju prirodu ...ama bas nista ...
Onaj ko je mocan slobodno neka kupuje ,to ja ne usporavam,samo sto ta vozila 99% voze se van drzave ...a zapadna industrija cveta...
Mislim da si svatio da se neradi licno o Lasti i Bovi i ne osporavam kupovinu novog busa ...a zasto se ne kupuje ?za to sto ne nam a ne zato sto se nece...Nazalost !