Logo

Zapažanja u tekućem voznom parku

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Kesha » Sub Sep 15, 2018 9:44 am

Iskreno, ni ja baš nisam toliki optimista da očekujem da će Ikarbus iz mrtvih dići tamo neki anonimni "Kinez", al ajde da kažemo da neka nada ipak postoji. Ne mogu oni opstati dalje ovako. Kad pogledam koliko su se prodavali pre deset i više godina u odnsnu na poslednje tri, šta mogu da očekujem? Koliko se autobusa na jedvite jade sastavi na godišnjem nivou? Neverovatno da ništa od onih malo boljih modela nije zaživelo. Jednostavno, jako je pogubna kombinacija izuzetno siromašnog tržišta i nezainteresovane države. Pride, godinama se ne ulaže preko potreban novac u dizanje fabrike na neki malo viši tehnološki nivo. Videćemo šta će na kraju biti. Jako mi je žao što postoji velika šansa da Ikarbus uskoro završi sa svojim radom.
Kesha
Član
 
Postovi: 955
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Sponzor

 

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Sloba » Sub Sep 15, 2018 12:44 pm

Kesha je napisao:Pored slika, mene još više impresionira stanje, bar na oko, 218-ica iz 2007 godine. Odlično izgledaju, iako se i po komentarima, a i po nemalom broju fotografija može zaključiti da ni u JGSP-u održavanje uopšte nije sjajno.

Ne bismo mi da nam to nisu drugi najnoviji zglobovi u voznom parku. :mrgreen:

Meni su na oko simpatični autobusi, sviđa mi se što imaju velika stakla na vratima i po jednu šipku na svakom krilu. Kada su došli, imali su zatamnjena stakla (traženo tenderom), ali to je u međuvremenu prošlo kroz popravke pa mislim da je situacija poprilično prošarana. Unutra su u solidnom stanju, ako se izuzmu skidanje pregradnih stakala kod vrata i posledice pranja poda šmrkovima.

Tender (25 solo + 11 zglob) je dobijen pod sumnjivim okolnostima. Iako je pisan za Ikarbus, isti nije mogao dobiti posao za solo autobus. Imao sam tada devet godina pa se ne sećam šta je tačno bilo, ali se sećam da sam sav srećan zvao oca i rekao mu da je IK napravio samo jedan solo autobus pre toga, ali nije imao adekvatnu homologaciju jer je bio sa ZF menjačem. Nakon par dana, na otvaranju ponuda, pred samo zaključivanje pobednika je izneo činjenicu koju sam mu javio i time oborio Ikarbusovu ponudu. Problematika se proširila i na zglobna vozila pa se polemika odvila i iza zatvorenih vrata (svađa, hvatanje za gušu), nakon čega je nekako došlo do dogovora da posao za solo radi Neobus, dok bi zglobove radio Ikarbus, iako je Neobus imao bolju ponudu i za zglobne. :)

Iz mog ugla, ovo je bila poslednja nabavka koja se nije svela na "treba mi pola kile autobusa", već su vozila detaljno ispitivana u krugu preduzeća nakon isporuke. Sam Ikarbus je prekršio vrlo važan uslov tendera da ugradi podeljeni vetrobran (ne znam da li bi displej onda bio u kutiji kao na Neobusima, ili bi vetrobran bio podeljen po slovu T, kao što danas radi IK), ali ne znam da li je snosio posledice za to. Takođe, isporučena sedišta nisu anti-vandal, za razliku od tenderskog zahteva. Ipak, glavni problem je bio na zglobu koji od starta ima problem sa nivelacijom, pa čak i danas. Zbog toga su autobusi u prvih par meseci bili redovno vraćani u fabriku na dorade, nešto čega danas uopšte nema. :?

Tokom eksploatacije ne znam da su imali većih problema, poput požara ili masovnih otkazivanja. Za razliku od Beograda, naši imaju D2866 motore sa Euro 3 normom, i oni rade sasvim dobro. Čak mislim da ni na jednom nije bilo ozbiljnih limarijskih radova. Tokom prethodnih par godina, nekoliko autobusa je dobilo narandžaste FAZI displeje, mada mi uz njih više idu zeleni Novatronic. Naravno, fali im klima-uređaj. :)

Iz mog ugla, ove autobuse je valjalo remontovati u krugu Ikarbusa, gde bi se limarija potpuno osvežila, mehanika generalno remontovala, ugradili klima uređaji i stavile nove maske napred i nazad. Vizuelnom unifikacijom tih i najnovijih zglobnih vozila bi građani dobili 21 novo vozilo u saobraćaju, političari poene a prevoznik novo i pouzdano vozilo. Ali džaba govoriti ljudima kojima je trenutno osnovni razlog postojanja da prevoze ljude po mitinzima/fabrikama stranih investitora.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10670
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Kesha » Sub Sep 15, 2018 3:19 pm

Hvala na malo širem infu :D

Pričali smo u nekoliko navrata i o prvim 218-icama isporučenim Novom Sadu. Što se mehanike tiče, imaju iste motore kao i zglobni Japanci i tu ste lepo prošli. Iako lošiji od D20 motora, D2866LUH24 je poprilično zahvalan za održavanje. Kod nas svi rađeni kao što sam i pre pisao, al bar su mogli da se urade.

Probleme sa okretnicama i visinom, imale su i naše 218-ice. Pored toga, bilo je problema i sa konstrukcijom, al je opet moglo da se odradi. Vaši izgledaju baš zategnuto i dosta zdravo i nakon 11 godina. No, svi znamo kako su i na koji način skelpani za GSP, pa da se ne vraćamo na tu priču. Dobro je što je JGSP reagovao na vreme šaljući autobuse u Ikarbus na reklamaciju. U prvih možda godinu dana otklonjeni veći nedostaci, i već godinama imate sasvim korektna i funkcionalna vozila, pa neka vas još dugo lepo služe. Ponovio bih još nešto od ranije. Mnogo mi ja žao što prototipovi IK112.3 i 218.3 nisu završili u Novom Sadu. Sigurno da bi još radili i verovatno se dobro držali. Vrlo ozbiljni i dobro napravljeni autobusi. Neverovatno da ništa nije moglo da se uradi da bi se nastavila njihova proizvodnja.
Kesha
Član
 
Postovi: 955
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Pavle » Sub Sep 15, 2018 5:06 pm

@Kesha

Znam da nisu isti isti autobusi 218N i 218M :wink: Ja sam samo pitao kako se ponasaju 218N u Novom Sadu, da li su bolji od 218M po nekim pitanjima pogotovo sto se klime tice i izolacije motornog prostora. Da vidim kako se ponasaju u saobraćaju posle nekog vremena eksploatacije jer nemam mogućnost da se vozim u novijoj verziji 218N u Beogradu. Za 218M znam koje mane stalno ljudi spominju mada je meni u 218M(3275,3276,3288) zemunskog pogona preko leta klima skoro svaki put radila dok ostali kazu da klime u 218M ne rade.
Korisnikov avatar
Pavle
Član
 
Postovi: 507
Pridružio se: Ned Jun 04, 2017 2:34 pm
Lokacija: Beograd

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Kesha » Sub Sep 15, 2018 5:32 pm

Rade klime u principu. Nije bilo M-ova koji su stigli, a da im klima nije radila koliko znam. Problem je što se njen rad slabo oseća kod većine, a to sigurno nije samo do izolacije. Kako mi reče kolega koji je išao u Pazovu u servis proizvođača Pneumo Logic, navodno Ikarbus nije sve povezao kako treba, pa su čak nudili da oni provere čitav sistem i eventualne propuste i greške otklone. Ne znam dal se nešto radilo po tom pitanju, a ne mogu ni biti siguran da je priča 100% tačna, iako bih mogao reći da je izvor dosta pouzdan. U svakom slučaju, klime su najmanje efikasne kod M serije, i kako malo znam o samim rashladnim uređajima, tako isto ne mogu znati šta su konkretno mogli da ne urade kako treba. Čak i na jednoj 103-jci klima i te kako može dobro rashladiti enterijer, pa mi je još manje jasno šta su propustili da odrade kod pomenute M serije.
Kesha
Član
 
Postovi: 955
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Sloba » Sub Sep 15, 2018 5:59 pm

Ruku na srce, meni se nijednom nije desilo da se smrznem u bilo kom IK-112/IK-218, ali je klima hladila na sasvim prijatnom nivou. Ne znam da li je u pitanju standardno podešavanje klime ili, kao što tvoj kolega tvrdi, pogrešna ugradnja uređaja. A propo Volvo Ikarbusa, potpuno sam saglasan da bi ovde bolje radili i duže trajali, s obzirom da trenutno ima 30 vozila sa Volvo D7C motorima, od čega je pet Volvo 7000 sa identičnim D7C 250. Ostali su Neobusi 501G sa jačom verzijom, D7C 275. A i Novi Sad je do propasti Neobusa uvek bio Volvo grad. :)

Isto tako, mislim da je daleko bolje bilo isporučiti onih trideset IK-112LE Novom Sadu nego Beogradu, s obzirom da ovde ima dosta linija koje im odgovaraju, a u voznom parku već ima 38 (ne računajući dva izgorela Crossway) low-entry autobusa pa su i sami putnici već naviknuti na njih. Još da su na Volvo šasiji... ;)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10670
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Kesha » Sub Sep 15, 2018 8:37 pm

Pa ni ja nisam iskusio, kako kažeš, smrzavanje u nekom od 112-ica kod privatnika u Beogradu, ali opet odrađuju posao pristojno. Čak i N serija iz 2008 ima znatno efikasniju klimu od M serije. Lično iskusio kako klima lepo može da ohladi putnički prostor kad radi na maksimumu. Dosta jako izduvavanje rashlađenog vazduha. 103-jke takođe, mogu baš dobro biti rashlađene. LE već ne toliko, al opet bude dosta dobro do nekog metra iza drugih vrata, čak i odlično kad je na maksimumu, pa kako se približavaš prostoru iznad motora, biva sve slabija. U M-u se često ni napred ne oseća koliko bi trebalo. Ustvari, jedini su sa skoro pa totalno neefikasnom klimom. Paradoksalno u najmanju ruku.

LE se u principu dobro pokazao. Ne žale se ni vozači mnogo na njih. Samo su dva autobusa imala probleme sa elektronikom, i ne znam dal ih je mercedesov ovlašćeni servis konačno rešio. Tu je još i loš kvalitet farbanja, pošto se lak ljušti, verovatno zbog lošeg prajmera (aluminijumska oplata). Inače, odlično je uklonjen jako zahvalni OM457 sa Zf Ecolife menjačem. Meko šaltanje i dosta tečno, po potrebi i snažno ubrzanje. Sigurno da bi sa lakoćom dostizali i brzine preko 80km/h da nisu limitirani. Naravno, za Novi Sad bi nadogradnja na VOLVO šasije bila daleko zanimljivija, al mislim da bi se i sa mercedesovom mehanikom lako snašli. Ipak su to pouzdane i milion puta proverene komponente do sad. Zf-ov menjač bi možda bio još jedna prepreka, pošto Novim Sadom dominira VOITH. No, Zf je po meni boje rešenje za autobuse koji treba da voze prigradske linije većim putnim brzinama. Treća vrata verujem, mnogim prigradskim linijama u Novom Sadu nisu potrebna.

Upravo su motori i stradali na prototipovima na VOLVO šasiji. A, inače su ih i ovako baš raskantali, al šta je tu je. Ko zna, da su isporučeni Novom Sadu, možda bi još koji primerak i bio proizveden. Verujem da veće zamerke, ni vozači, a ni održavanje JGSP-a, nebi imali.
Kesha
Član
 
Postovi: 955
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod gibanica » Čet Sep 27, 2018 10:37 pm

sta je s nabavkom

http://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/ ... lNepoznato

Nepoznato da li će Novi Sad ikada dobiti autobuse koje je GSP naručio od Ikarbusa
Gradsko saobraćajno preduzeće ne zna da li će pet autobusa koje je naručilo od Ikarbusa ikada biti isporučeni Novom Sadu, saznaje 021.rs.

Iako je nabavka sprovedena još u aprilu, Ikarbus još nije potpisao ugovor, tako da sklapanje pet autobusa nije ni počelo.

U GSP-u su za 021.rs povodom ove situacije samo kratko potvrdili da Ikarbus nije potpisao ugovor i nisu davali druge informacije. S druge strane, kako nezvanično saznajemo, GSP je pokušao da dobije informacije od Ikarbusa o tome zašto posao stoji, ali nisu dobili nikakav valjani odgovor i skoro je izvesno da će posao biti otkazan.

Podsetimo da je prema ugovoru vrednost nabavke 84,6 miliona bez PDV-a i da su ovo bili jedini autobusi koje je gradski prevoznik trebalo da kupi ove godine. Nedolazak novih autobusa će se loše odraziti na vozni park koji je star više od 10 godina. U idealnim uslovima bi trebalo da se zameni bar 20 autobusa godišnje, ali to sada nije izvodivo.

Prema informacijama 021.rs, lokalne vlasti su planirale da od 2019. godine za GSP obezbede dodatna sredstva kako bi se nabavilo oko 50 autobusa i tako znatno poboljšala situacija, ali je sada sve to pod znakom pitanja jer jedina fabrika autobusa u Srbiji iz nepoznatih razloga ne isporučuje autobuse Novom Sadu.
Poslednji put menjao cone dana Pet Okt 26, 2018 12:32 pm, izmenjena samo jedanput
gibanica
Član
 
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Apr 30, 2013 8:00 pm
Lokacija: novi sad

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Uroš___ » Sub Okt 20, 2018 10:03 pm

Danas sam se vozio u #827 i na satu ima 512 300 km. Pa me zanima da li je to realno ili je možda prešao milion pa obrnuo opet?

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Uroš___
Član
 
Postovi: 244
Pridružio se: Pon Dec 26, 2016 12:15 pm

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod SGB » Sub Okt 20, 2018 11:40 pm

U avgustu 2015. sam na satu u #828 video oko 950000, tako da tih pola miliona deluje malo.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2017
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod cone » Pet Okt 26, 2018 12:35 pm

Uroš___ je napisao:Danas sam se vozio u #827 i na satu ima 512 300 km. Pa me zanima da li je to realno ili je možda prešao milion pa obrnuo opet?

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk

Realno je da je obrnuo krug.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9525
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod branik » Pet Okt 26, 2018 10:35 pm

Ili mu je jednostavno u nekom momentu stavljen drugi tahograf
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6527
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod Uroš___ » Ned Nov 04, 2018 12:58 am

Večeras viđen #731 bez ijedne zadnje pozicije.Samo displej,stop svetla i migavci rade

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Uroš___
Član
 
Postovi: 244
Pridružio se: Pon Dec 26, 2016 12:15 pm

Re: Zapažanja u tekućem voznom parku

Postod MILE » Uto Nov 06, 2018 3:25 pm

Mogli bi malo da zategnu starija vozila, pogotovo unutrašnjost. Danas sam se vozio u nekom zapuštenom Ik103 na 11A ali ne vodeh garažni koji je baš onako zreo za remont. Vozio sam se i u Neobusu 882 koji isto vapi za sređivanjem, isto je zapušten.
MILE
Član
 
Postovi: 11863
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Prethodni

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju