Pozdrav svima! Želeo bih da vam predstavim jedan od mojih projekata. Radi se o crtežima autobusa FAP-A537. Cilj projekta je bio da se nacrtaju svi autobusi ovog tipa koji su izašli iz FAP-a (naravno po jedan iz svake serije
). Dalji rad me povukao, te sam neke od njih nacrtao i u kolor šemama koje su dobijali tokom eksploatacije. Namerno sam izostavio žutu GSP šemu, zato što je svaki autobus bio drugačije ofarban
.Svi crteži crtani su u potpunosti u paint-u, te nisam radio nalepnice i sliče stvari. Ko želi može slobodno da uzme i doda.
Počeću sa prvencem iz 1995. godine. Sajamski primerak koji je otišao u Autoprevoz Čačak:
U godinama koje su sledile dolazi do isporuka za Prištinu (gradska verzija), kao i za Litas i firmu Zlatar plast (prigradska verzija):
Prvi primerci ovog tipa autobusa u GSP Beograd dolaze 2001 godine. MB Euro 2 motori:
2002. godine dolazi još ovakvih autobusa sa istim motorima. Razlika je što ova serija poseduje displeje umesto rolo traka, pa je tako autobus dobio još jedan otvor za displej sa bočne strane:
2003. godine dolazi poslednja serija ovih autobusa u GSP Beograd. Najveća razlika je u tome što ovi autobusi poseduju Euro 3 MB motore:
U slično vreme Lasta nabavlja A537 u prigradskoj varijanti:
I kasnije tokom eksploatacije:
2005. godine, u Beogradu je raspisan tender za privatne prevoznike, te neki od njih nabavljaju A537:
-Transprodukt
-Autokodeks
-Tokom godina rada Transproduktovi autobusi dobijali su različite šeme:
-Autokodeksov FAP u Bortravelu:
Takođe ove autobuse nabavljaju i Jugoprevoz Kruševac i JKP Aerodrom Niš (Direkcija za javni prevoz):
-Jugoprevoz
-JKP Aerodrom Niš
Jugoprevoz Kruševac naručuje još jednu seriju ovih autobusa, a najveća novina je redizajnirana prednja maska. Korak za Jugoprevozom prati i Transprodukt koji kupuje još ovakvih vozila:
-Jugoprevoz
-Transprodukt
Bilo je tu i improvizacija:
2007. godine FAP je proizveo CNG autobus na bazi A537. Ovaj autobus bio je izložen na Beotruck-u, posedovao je Cummnis Euro 4 motor, a pored redizajnirane prednje maske, dobio je dodatne otvore za vazduh na zadnjoj steni:
Tokom 2011 i 2012 godine nekoliko privatnih prevoznika odlučuje se za kupovinu ovih autobusa. Ovog puta u autobuse je ugrađen MB Euro 5 motor, prvi put poseduju klima urađaj i digitalni tahograf:
-Autokodeks
-Lekon
-Transprodukt
2013 godine Lekon naručuje još ovakvih autobusa. Razlike su u enterijeru, klima uređaju i bočnom displeju:
Tokom rada dolazi do promena kolor šeme u Beogradu:
-Autokodeks (Tamnava trans):
-Lekon
A bilo je i modifikacija:
-Transprodukt
Nakon zatvaranja fabrike, unutar hale je ostalo 9 nedovršenih autobusa koje je trebao da kupi Transprodukt. Neki od njih (ili svi), završili su u Rembas trans-u iz Resavice. Obzirom da postoji veoma mali broj slika ovih autobusa, verovatno da postoje greške. Ovo su poslednji A537 ikada proizvedeni i pojavili su se prvi i poslednji put u konfiguraciji vrata 2-2-0:
Time je priča o ovom modelu završena.