Logo

Sierin album sa starim fotografijama

Teme o okupljanjima i druženjima forumaša.

Postod Sotir » Ned Jan 22, 2012 1:33 pm

Koliki je maksimum sto se tice kilometraze za stari f12 i f16,da li mozda znas?Ta kilometraza od 2,5 miliona je zadivljujuca,na kolikoj se kilometrazi mislim na koliko toliko solidno odrzavanje radi generalna,sta je to sto te kamione cini tako trajne?
Korisnikov avatar
Sotir
Član
 
Postovi: 423
Pridružio se: Pon Apr 04, 2011 9:33 pm
Lokacija: Vazdušna banja Pančevo

Sponzor

 

Postod Siera » Ned Jan 22, 2012 4:15 pm

To što čini te motore dugotrajnim su veoma kvalitetni materijali, sama konstrukcija tih motora,ondašnji motori su bili teški 1200kg današnji
800-1000 kg. Količina ulja u tim motorima u Volvu je bila oko 42lit u današnje motore ide od 28-35 lit cela radilica je bila u ulju. Ti motori su nosili oznake TD 120,121,122 i TD 160,161,162 (imale su još na kraju posle brojeva slovne oznake f,fs) Osim svega toga preko je potrebna pažnja vozilu znači redovno i propisano servisiranje sa kvalitetnim uljima i filterima, i način upotrebe vozila. Postoji još jedna stvar šta bi sve motore učinilo dugovečnim:
kada bi se jednom upalio i nikada više da se ne gasi mogao bi da služi mnogo miliona kilometara. Znam za 2 volva jedan je FH serije koji je radio u nekom rudniku u Švedskoj u 3 smene i vozili su ga 3 šofera i u tom rudniku je izdržao 2.5 miliona km bez problema a znam da je Volvu F89 U Burgasu u Bugarskoj podignut spomenik mislim da je prešao 2 miliona km opet bez problema. Dva koncepcijski potpuno različita vozila su izgurala preko 2 miliona km. Neka bude zaključak kolko ga budeš više čuvao više će vozilo preći
Poslednji put menjao Siera dana Ned Jan 22, 2012 8:13 pm, izmenjena samo jedanput
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Ikaca201 » Ned Jan 22, 2012 7:18 pm

Neverovatna prica o tom Volvu iz rudnika.Pa valjda su morali da ga ugase radi servisnog intervala.
Ikaca201
 

Postod Siera » Ned Jan 22, 2012 8:26 pm

Nemojte baš bukvalno shvatiti izraz da se "nikada ne ugasi motor" ali se podrazumeva da ima što manje gašenja motora normalno da mora da se ugasi zbog servisa ili nekih opravki kojih je bilo recimo na vazdušnim istalacijama, transmisiji, elektrici itd ali ponavljam da su termička opterećenja za svaki motor bitan uslov trajanja samog motora i u to spada pregrevanje motora pa naglo hladjenje ili čak gašenje motora što je pogubno za svaki motor ko zna koliko sam puta video "vozača kamiona ili autobusa " ide uzbrdo normalno tu je motor vreo popenju se na vrh tu ima kafanica parking i onda izgase motor. U tom trenutku motor je garantovano počeo da vri i tako urade nekoliko puta i posle počnu da postavljaju pitanje i "kaže počeo da mi troši ulje" e to je posledica toga. To je samo jedan od primera termičkih opterećenja kako reaguju na motor ili hladan start nazvti ih kao "majstore"upale motor pa počnu po gasu brm, brm, brmmmmm, brm, brmmmmm i uskoro sa takvim motorom je realno očekivati probleme u eksploataciji.
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Gligi » Ned Jan 22, 2012 9:05 pm

Odlicne slike, svaka cast, veoma lepe uspomene i dokaz o tradiciji u vasoj porodici koja traje vec vise od pola veka :) Ja slabo posecujem ovaj deo foruma zato ovoliko kasnim :oops:

Inace setio sam se da je u oglasima skoro bila jedna bela Skanija 112 6x4 sa trilex felnama, koja je mogucnost da je ex autoprevoz?
Gligi
Član
 
Postovi: 1458
Pridružio se: Ned Okt 12, 2008 11:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Siera » Ned Jan 22, 2012 9:17 pm

Nije Autoprevoz one su sve bile 6x2 i tubeles gume i sve su zavrsile u Siriji
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Velemajstor » Ned Jan 22, 2012 9:46 pm

[quote="Siera"]
"Ali ponavljam da su termička opterećenja za svaki motor bitan uslov trajanja samog motora i u to spada pregrevanje motora pa naglo hladjenje ili čak gašenje motora što je pogubno za svaki motor ko zna koliko sam puta video "vozača kamiona ili autobusa " ide uzbrdo normalno tu je motor vreo popenju se na vrh tu ima kafanica parking i onda izgase motor. U tom trenutku motor je garantovano počeo da vri i tako urade nekoliko puta i posle počnu da postavljaju pitanje i "kaže počeo da mi troši ulje" e to je posledica toga."[quote="Siera"]

Slažem se sa tobom,ali kada dođu do te "Kafanice" ili parkinga za predah,treba da puste da motor(Kamiona ili Autobusa) radi još od 3-5 minuta na leru da motor dođe sebi,da se izbegne "Šok motora" i samim tim mu se produži koliko toliko vek trajanja. Isto tako ja znam dosta njih koji daju gas do maksimuma(veliki broj obrtaja motora) na uzbrdicama i posle se čude što im je motor produvao. Mnogo toga je posledica ljudske(vozačke) nemarnosti,loš odnos prema sredstvu za rad.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Siera » Ned Jan 22, 2012 9:59 pm

Upravo o tome sam pisao o faktoru "covek" a vreme 3-5 minuta je veoma kratko i za mala auta. Velikom motoru od 10-16lit nekada treba i pola sata da se rashlade i motor i ulje
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod negas » Pon Jan 23, 2012 9:01 pm

Siera je napisao:Taj autobus se zvao Ohrid i mislim da je radjen u Skoplju u fabrici autobusa. Koliko se sećam motor mu je bio napred i imalo ih je više u Autoprevozu. Iz Autoprevoza je nastala holding kompanija Jugoprevoz i u tom sastavu su bile firma iz Kruševca,Jagodine,Paraćina,Velike Plane,Kovina,Gornjeg Milanovca, Raške, Ivanjica, Berane (Ivangrad), Trebinje, Bileće, Gacko. Autoprevoz je imao lično svoju RJ. u Arandjelovcu. Od tih kamiona danas više nema ništa sve je prodato i rashodovano. Od prodatih možda da neko od privatnika ima nekog Mercedesa, Autoprevozove Scanie sa one slike 10 kom je nabavljeno jedna je razbijena i rashodovana a ostale su prodate u Siriju recimo pre 3 godine.


Hvala, jeset Ohrid, sad se i ja setih! Verovatno je to fabirka Sanos tada Ohrid, krajne i ne bitno...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Postod Siera » Pon Jan 23, 2012 9:12 pm

11.oktomvri je fabrika a model Ohrid
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod boyan92 » Pon Jan 23, 2012 9:48 pm

Siera , koliko obicno drzis upaljen motor na kamionu dok ne krenes negde?
Jel ga bolje zagrejati u mestu , ili extra-laganom voznjom?
Korisnikov avatar
boyan92
Član
 
Postovi: 1284
Pridružio se: Sre Apr 07, 2010 11:45 pm

Postod Siera » Pon Jan 23, 2012 9:56 pm

Praktikujem na hladnom vremenu 10-15 min kada su temp -15,-20c a iznad toga krećem čim dobijem vazduh i vožnja u prvoj četvrtini zelenih obrtaja znači 1100 rpm
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Sotir » Uto Jan 24, 2012 4:48 pm

Koliko cesto ti se desavalo da dok si radio Italiju da si tovario robu na onakvim nadmorskim visinama kao na onoj slici?Da li je cest slucaj da su utovari znali da budu na takvim mestima,pogotovo sto vuces hladnjacu,ili to nema veze,da se desi da moze da bude prilaz i mnogo jednostavniji,a ne sve neke planine i brda?
Korisnikov avatar
Sotir
Član
 
Postovi: 423
Pridružio se: Pon Apr 04, 2011 9:33 pm
Lokacija: Vazdušna banja Pančevo

Postod Siera » Uto Jan 24, 2012 4:59 pm

na onoj slici nisam bio na utovaru tuda sam prolazio preko Monćenizia inače imalo je istovara u Italiji po koje kakvim zabitima i to dosta pogotovu po jugu ali nemam slike.
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod Berlingo » Uto Jan 24, 2012 10:18 pm

Kolega, kad si vec spomenuo jug Italije, daj napisi molim te koliko ima istine u pricama da kad tamo nocis ide vezanje vratiju iznutra s gurtnom?
Berlingo
Član
 
Postovi: 3768
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 12:53 pm
Lokacija: Rijeka HR

PrethodniSledeća

Povratak na Okupljanja forumaša

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost