Dugo očekivane prinove napokon su izašle u saobraćaj.
Veliki deo flote privatnih prevoznika ove godine zaokružuje punu deceniju u radu, te su se još tokom protekle 2020. pravili planovi o njihovoj zameni. Trenutna situacija u Minsku ovog puta je udaljila
MAZ, koji je u prethodnom periodu bio primamljiv prevashodno zbog niske nabavne cene, a sa druge strane ojačala dominaciju tuskih proizvođača na našem tržištu. U prilog tome govori i činjenica da je tokom prošlog meseca stiglo 13 novih
Guleryuz Cobra GD 272LF autobusa, što bi bio prvi ovogodišnji lot. Nakon obavljenih tehničkih pregleda, registracije, baždarenja tahografa i ugradnje neophodne
Bus Plus opreme, vozila su tokom prethodnih dana sukcesivno izlazila na linije.
Tako nas je
Dumeco obradovao sa 4 nova primerka (
P41141, P41142, P41143 i P41144), i time potvrdio da ipak ostaje pri dugogodišnjem poverenju prema
Kobri. Istom brojkom od 4 komada ponovio se i
Unacop (P40548, P40549, P40550, P40551), do je
LDM za sada dobio jedan primerak (
P42713).
Uz njih,
Košava je jedini prevoznik koji je sve svoje ranije nabavke temeljio na jednom proizvođaču, ruskom
Liazu, a koji se ovom prilikom odličio da ipak prekine tu tradiciju. U garažu na Batajničkom drumu pristigle su takođe 4 nove
Kobre, nakon čega su dobile interne garažne brojeve
21, 22, 23 i 24 ( direkcijske oznake
P42221, P42222, P42223 i P42224). One su ujedno zamenile 4 stara
Liaza 5256.53 sa garažnim brojevima
2, 3, 8 i 9 koji su otišli u zasluženu „prenziju”, a tokom ove godine očekuje se i drugi lot od 5 komada, čime bi se praktično svi
Liazi 5256.53 povukli iz saobraćaja.
U petak 5. februara novajlije ovog preduzeća su zvanično izašle na ulice. Tog jutra, čast da bude prva koja je novim autobusom izašla iz garaže na liniju pripala je našoj koleginici
Bojani Turčinović, koja je zadužila garažni broj
23 na
4/45. Tokom popodneva, njen bus je ispozirao za premijernu fotografiju na forumu:
Uz dvadesettrojku, istog popodneva sam fotografisao i garažni broj
22 koji je umesto
Liaza 20 zadužen na
5/45:
Osim za fotografisanje, iskoristio sam priliku i za kraću vožnju novim
Kobrama. Prvi utisci su i više nego odlični, autobusi su vrlo povoziti, udobni, komforni i prijatno tihi uz sasvim korektan nivo završne obrade. Uskoro svakako slede i detaljnije fotografije, kao i nešto duža analiza njihovih karakteristika, obzirom na to da postoje međusobne razlike u pogonskim agregatima kao i u izvesnim detaljima po pitanju opreme koju su zahtevali kupci.
Na samom kraju ovog posta i početku njihove karijere ostaje mi da vozačima koji su ih zadužili poželim mnoštvo srećnih i bezbednih kilometara, a vlasnicima preduzeća da ih dugo i dobro služe.