Logo

Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Beogradu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Ned Jan 28, 2018 4:27 am

Sg su izvorno bili samehanickim me jacima, a negde oko desetecgodine eksploatacije vecina je dobila automatike. Tek nekoliko losijih je ostalo sa originalnim manuelnim menjAcima. Inace, dosli su u leto i ranu jesen 1987.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Sponzor

 

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod amfan » Ned Jan 28, 2018 6:53 am

Točno, SG 220 u Avtomontaži nije rađen kao automatik do 1991. godine ne računajući jedan (završio u Autotroleju) ili više testnih primjeraka s Voith mjenjačem. Taj u Rijeci (#449) bio je jako spor. Kakve mjenjače su im ubacivali i iz čega su ih vadili?
amfan
Član
 
Postovi: 177
Pridružio se: Sre Jun 10, 2015 1:21 am
Lokacija: Split

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Ned Jan 28, 2018 9:48 am

Novi su bili, nije se imalo tada iz cega vaditi.
Voith, sa 12DNR. Tastatura je bila na tabli pored rucne.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod MILE » Ned Jan 28, 2018 2:32 pm

Tri brzine?
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Ned Jan 28, 2018 5:38 pm

MILE je napisao:Tri brzine?

Tri
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod SGB » Uto Jan 30, 2018 4:00 pm

Da li neko zna koje su boje bili Bredini tramvaji kada su stigli u Beograd? Dakle zanima me originalna predratna boja, ne kasnija farbanja. Hvala unapred.
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod Vlada Varga » Sre Jan 31, 2018 10:05 pm

#branik, odakle ti sve to za SG?
10-15 najboljih MAN SG, godina 1996, automatski menjac RENK 4 brzina, tastatura 3, D, N, R
Vlada Varga
Član
 
Postovi: 14
Pridružio se: Ned Jan 28, 2018 12:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Sre Jan 31, 2018 10:50 pm

Vlada Varga je napisao:#branik, odakle ti sve to za SG?
10-15 najboljih MAN SG, godina 1996, automatski menjac RENK 4 brzina, tastatura 3, D, N, R

Tako se secam. Menjac je bio kao na ik. Vozio sam neke od njih na 41 povremeno i znam da sam ga uzbrdo kratio na 1 ili 2, zavisno od guzve. Nisam ni rekao da su svi dobili automatike. Mozda je vilo i takvih.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod Vlada Varga » Sre Jan 31, 2018 11:14 pm

Ja sam na Karaburmi radio do kraja 98', vozio vecinu od 50 SG-ova i sve SU220 koji su tada bili u saobracaju - ni jedan jedini nije imao Voith menjac. Jedino je moguce da je nekome ugradjena naknadno Voith tastatura, ali svi menjaci su bili RENK, imam sacuvano i uputstvo za rukovanje RENK menjacem, koje je instruktor rada vozaca - cuveni Ilija Cetnik delio novim vozacima 1996/97.
I od dolaska, pa do 98' na Karaburmi je bilo zabranjeno davati SG na liniju 95, tamo su bili redovni Ik-161 (990-999) iz tog perioda. Kao novi, SG su iskljucivo radili na 16,31,56 i 23 i isli su redom po garaznim brojevima. Jedino u periodu 1999-2001 su radili bas svuda.
Jedan od tih menjaca je zavrsio kasnije u Ik-102, koji je u Kosmaju imao garazni 239.
Isti tip RENK menjaca je Ikarbus ugradjivao u neke serije Ik-202, na primer 1255-1274. Medjutim, u Srbiji nije bilo ssrvisa za Renk menjace i bio je problem odrzavanja, tako da su po crkavanju ugradjivani manuelni.
A, sto se tice manuelnih menjaca u SU220, moj favorit je bio cetvorobrzinac, jer je prva kod petobrzinca bila kratka i nepotrebna za solo autobus. To kako koji vuce je najvise zavisilo od uzupcenosti i stanja bos pumpe, stanja dizni, instalacije i motora.
Vlada Varga
Član
 
Postovi: 14
Pridružio se: Ned Jan 28, 2018 12:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Sre Jan 31, 2018 11:37 pm

Ne znam. Mozda gubim bitku sa vremenom.
Secam se dvojice instruktora koji su nas pratili na linijama. Od njihove ocene zavisilo je ko ce voziti. SG nisu smeli da krecu drugom, a ik trecom. Automatike su nam davali kad nije bilo drugih.
Cetvorobrzinci su bili lepo rasporedjeni i laki za rad jer nisu morali cesto da se saltaju.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod blokovi » Čet Feb 01, 2018 2:07 pm

Zadnja platforma SG je najbolja bila kad se zaleti nizbrdo :D
blokovi
Član
 
Postovi: 3628
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod SGB » Ned Feb 04, 2018 11:55 pm

1060 i Robi. Foto: Youtube.
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Pon Feb 05, 2018 12:08 am

Slika nastala do 1990, pretpostavljam. Ovo je starija postava koja je prestala da se proizvodi 1987, cini mi se, a jedna velika nabavka zglobova bila je oko 1990. Okrugli far i gb na braniku.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod tomax313 » Pon Feb 05, 2018 12:17 am

Ikarus IK-160B. Kupljena veca kolicina tih autobusa izmedju 1983. i 1986. godine. Novi Beograd (1174-1210), Karaburma (930, 931, 932 i 1060-1099) i Zemun (411-429).
tomax313
Član
 
Postovi: 169
Pridružio se: Sub Feb 15, 2014 11:38 am

Re: Stara vozila GSP-a i privatnih prevoznika

Postod branik » Pon Feb 05, 2018 5:34 pm

Da, i sa dolaskom nove ture oko devedesete, nestali su.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Beogradu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju