Kada vozač aktivira retarder, radni medijum (ulje) ubrizgava se vazdušnom kompresijom u prostor između rotora i statora. Okretanje rotora za sobom povlači ulje, koje onda kruži zatvorenim tokom između rotora i statora.
Budući da su mu u tom kretanju snažna prepreka lopatice statora, ulju se usporava vrtloženje, pa se time "koče" rotor retardera i smanjuje broj obrtaja retarderovog vratila (kardana).
Momenat ("snagu") kočenja određuje regulacioni ventil, koji zadržava manju ili veću količinu ulja izmedu rotora i statora. Kada se retarder isključi, za pražnjenje radnog prostora u kojem dolazi do vrtloženja ulja "brine" se centrifugalna sila.
U standardnom izvođenju retarder se aktivira preko stepenastog prekidača retardera na stubu upravljača. Kod položaja 0 retarder je isključen, a u ostalim položajima prekidača trenutna brzina se održava konstantnom. Ako treba da se poveća kočno dejstvo onda se stepenasti prekidač jednostavno pomeri u viši položaj.
U osnovi gledano, retarderom se rukuje kroz nekoliko pozicija prekidača
POZICIJA 0: Isključene trajne kočnice
POZICIJA 1: 20% ukupne snage kočenja
POZICIJA 2: 40% ukupne snage kočenja
POZICIJA 3: 60% ukupne snage kočenja
POZICIJA 4: 80% ukupne snage kočenja
POZICIJA 5: 100% ukupne snage kočenja
POZICIJA 6: Memorisanje trenutne brzine i njeno povećavanje za 0,5 km/h po svakom tipkanju.
POZICIJA 7: Memorisanje trenutne brzine i njeno smanjivanje za 0,5 km/h po svakom tipkanju.
Voith danas ima najsnažniji retarder na tržištu, kao i retardere prilagođene snazi srednjih i lakših vozila. Voith ima najfleksibilniji i sveobuhvatan program retardera, tako da nema mesta sumnji da li se ovaj retarder može ugraditi u vaše vozilo.
Posebno je važno i to da samo Voith nudi retardere van i u liniji transmisije menjaca.
Zaključak je da je Voith sa svojim programom retardera otvoren za sve proizvođače vozila i menjača