Logo

Vrata na autobusu

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Re: Vrata na autobusu

Postod roadcrasher » Pet Mar 06, 2015 6:54 pm

Kad smo kod vrata, dali na ik103/ik201 ima dugme negdje sa spoljnje strane da se vrata otvore? Kod Ik111/161 je bilo dugme ispred prednjih vrata, ispod branika.
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Vrata na autobusu

Sponzor

 

Postod Dejan Ikarbus » Pet Mar 06, 2015 8:06 pm

Hvala puno za objašnjenje :)

Eh sad da li znam kako inče rade vrata,otprilike znam ali nisam baš sasvim siguran.Bio bih ti zahvalan da mi objasniš.
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Vrata na autobusu

Postod MILE » Pet Mar 06, 2015 9:04 pm

roadcrasher je napisao:Kad smo kod vrata, dali na ik103/ik201 ima dugme negdje sa spoljnje strane da se vrata otvore? Kod Ik111/161 je bilo dugme ispred prednjih vrata, ispod branika.
Trebalo bi da imaju na istom mestu.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Sub Mar 07, 2015 2:46 am

Ne! Dugme se nalazi ispod poklopca ispod šoferke, ili na ručki od poklopca :wink:

@Dejan evo neka skraćena verzija, radna materija ti je vazduh pod pritiskom, upravljački organ ti je elektromagnetni ventil, a izvršni organ ti je cilindar dvosmernog dejsva. Cilindar u sebi ima klip, a sa obe strane klipa je radni prostor cilindra. U zavisnosi od toga u koju od te dve radne komore puštaš vazduh pod pritiskom, klip će ići levo ili desno. Klip je povezan sa klipnjačom koja potom pomera nekakav prenosni mehanizam koji pomera vrata :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Dejan Ikarbus » Ned Mar 08, 2015 1:23 am

Hvala puno!
Ovo za klip sam znao od pre.Jedino što nisam znao je kako se vazduh usmerava u njega,ja sam mislio da su prekidači na tabli povezani sa vazduhom :oops: :oops:
Sad koliko shvatam kad tamo stisneš dugme,ventil dobije struju i pusti vazduh u cilindar. :)
Dejan Ikarbus
Rukovalac građevinskom mehanizacijom
 
Postovi: 616
Pridružio se: Ned Feb 15, 2015 5:28 pm

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Ned Mar 08, 2015 2:28 am

Tako je! Ne znam kako su tačno izvedeni ventili, ali u teoriji se mogu izvesti preko razvodnog 4/3 ventila, preko dva obična ventila, itd :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod vuckomv » Ned Mar 08, 2015 4:28 pm

Preko dva obična 2/2 ventila, mislim, da ne može. Kako će rasteretiti klip kada završi puštanje komprimovanog vazduha, npr. otvaranje i krene da zatvara vrata?
Korisnikov avatar
vuckomv
Član
 
Postovi: 352
Pridružio se: Pon Feb 02, 2009 10:51 pm

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Pon Mar 09, 2015 11:47 am

Može sa 4 komada 2/2 ventila, koji bi se unakrsno otvarali, ili 2 komada 2/2, ali da postoji neki poseban mehanizam za ispuštanje viška, što je pa opet komplikovano :mrgreen:

Ne znam, nikad nisam imao priliku da vidim izbliza, ali mi se čini da bi 4/3 završio posao :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Sub Apr 04, 2015 12:31 pm

Da nastavimo priču o vratima, ventilima, pneumatici, senzorima, itd. Pričao sam sa majstorom u Ikarbusu, koji radi na montaži vrata, baš vezano za senzore. Koliko sam ga razumeo, senzor pritiska se nalazi iznad vrata, i crevom je povezan sa gumom u samim vratima. Pri zatvaranju vrata, ako senzor registruje povećanje pritiska, šalje elektronski signal "upravljačkoj jedinici" da otvori vrata. Mislim da su senzori ova dva mala crvena čuda na crnoj gredi na prvoj slici. Na trećoj slici se vidi da je to čudo povezano sa jednim crevom i dve žice, tako da kontam da je to to :)

Mehanizam za vrata:
Image

Montiran mehanizam:
Image

Povezane instalacije:
Image

Unutrašnji ventili za slučaj opasnosti:
Image

Image
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod becks89 » Sub Apr 04, 2015 9:43 pm

Puno nelogičnosti ima ova tvoja priča. Ako je povezano crevima, to je tanko crno crevo iznad vrata, međutim, kako se oseti pritisak na gumi, ako ti držiš za rukodržač i zadržavaš vrata, ona će se ponovo otvoriti, tehnički nisi preneo silu na gumu, već na drugi deo vrata? Takođe su ta creva pukla na nekoliko primeraka, pa opet to radi. Ako ti nije problem, molim te da detaljnije malo ispitaš taj sistem, zaista me zanima :)
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Sub Apr 04, 2015 11:23 pm

Verovatno ima i neki mikroprekidač koji detektuje da su vrata zatvorena. Tako da, ako se vrata ne zatvore u određenom roku nakon dobijanja komande, sistem prepozna da ih nešto zadržava.

Generalno, kontam da je to nezavisno, jer nešto tanko može ostati zaglavljeno u vratima, a mikroprekidači mogu detektovati da su vrata zatvorena. Opet, senzor u gumi ne zna kad su vrata zatvorena.

Sve je ovo iz glave, ali pretpostavljam da takp radi ;)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod roadcrasher » Ned Apr 05, 2015 3:13 am

Zar nemogu ugraditi dvije zice u gumu, na jednom krilu vrata pustiti struju a na drugom mjeriti magnetno polje, ako nema magnetnog polja vrata su otvorena, za ovo netreba nikakva skupa elektronika.

sta je mikroprekidac?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Ned Apr 05, 2015 11:21 am

Ne znam tačnu definiciju mikroprekidača, ali ima sličnu ulogu kao prekidač. Koristi se za male struje, kada upravljaš nekim relejima, ili kao davač položaja (da je nešto došlo baš u taj položaj), itd :wink:

A što se tiče magnetnog polja, ne znam. Ljudsko telo je dijamagnetično, tako da se ne bi detektovala ruka u gumi. Takođe, tu su problem i spetnje, ako neko priđe sa metalnim predmetom, koja bi bila osetljivost mearača polja, koji bi bio opseg vrednosti u kojem bi detektovao da su vrata zatvorena, itd.

Ranije su autobusi imali optičke davače u blizini vrata, neki su možda imali i mikroprkidače u podu/stepeniku, ali to je funkcionisalo samo u gradovima gde su manje opterećene linije, pa nema potrebe da stoje ljudi i kod vrata. Optički davači se još koriste, ali kod vozila sa kliznim vratima, ali mislim da i oni imaju mikroprekidač koji detektuje da su vrata zatvorena.

Za uslove kakvi su u Beogradu, pa i Novom Sadu, i ostalim gradovima koji imaju sličan gradski prevoz, efikasnije je imati sistem koji radi po principu objašnjenom u prethodnom postu, sa senzorom u gumi :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod becks89 » Ned Apr 05, 2015 11:42 am

Opet kažem puno nelogičnosti. :D
Ima problem kod M-ova, recimo neko zadržava vrata, ona se otvore, ti poklopiš dugme ponovo, i ona kreću da se zatvaraju brzinom puža.
Takođe, recimo meni nejasno, prvih radnih dana M-ova, mogli smo da vidimo one nalepnice "Ne zadržavajte se u žutoj zoni, vrata su opremljena sistemom protiv zaglavljivanja putnika". Što je najgore, kada bi se čovek i našao u toj žutoj zoni, ona bi se otvarala, bar je tako bilo prvih dana. E sad, blokada sa vrata se skida, čupanjem releja u desnom delu instrument table, ispod onog dela sa dugmića. Nisam siguran, ali mislim i da se taj sistem protiv zaglavljivanja isključuje vađenjem jednog releja, i takođe mislim da se nalazi u istom delu table, za njega nisam siguran, jer nisam proveravao :D
Zato ti i kažem, ako budeš imao priliku, zanima me detaljnije kako to funkcioniše :D
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vrata na autobusu

Postod profa_chb » Ned Apr 05, 2015 11:57 am

Pitaću sledeći put kako su rešili senzor na M-ovima. Jedino što mi pada na pamet je "senzor" u podu, ali mislim da je pomenuta situacija bila čista koincidencija. :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju