Logo

Visko

Sve rasprave vezane za tehniku, za autobuse, naravno.

Visko

Postod medved » Pon Mar 19, 2012 10:42 pm

Dali autobus trosi vise kad mu je visko blokirano?
medved
Član
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sub Okt 09, 2010 2:44 pm

Visko

Sponzor

 

Postod gospodin dzo » Pon Mar 19, 2012 11:09 pm

Sta je visko? :roll:
Cuvam i usvajam zensku decu od 17-18 leta,po mogucstvu sa stranim drzavljanstvom :mrgreen:
gospodin dzo
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4772
Pridružio se: Pon Dec 27, 2010 9:39 pm
Lokacija: Beograd

Postod Aleks_BGD » Uto Mar 20, 2012 12:06 am

gospodin dzo je napisao:Sta je visko? :roll:


Sistem za hladjenje motora...mnogo bucna stvar kad se ukljuci... :wink:
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod miham » Uto Mar 20, 2012 8:46 am

visko ili viskoventilator je ventilator koji hladi hladnjak motora..obicno postoje 2 vrste,jedan kojeg pokrece elektrosignal drugi kojeg pokrece ziva.ventilator se vrti pod nekim manjim brojem obrtaja(manjom od broja obrtaja motora) i kad motor(tj voda) dostigne temperaturu koju treba vise hladiti pali se viskoventilator i radi naa punom broju obrtaja.elektricni visko pali elektricni senzor temperature kad registruje vecu temperaturu a visko sa zivom se ukovcava tako sto se ziva u njemu od toplote siri(kao u toplomjeru) i ukovcava ventilator.i ne trosi vozilo nista vise jer nema veliki otpor pri pokretanju ili okretanju kao npr. kompresor klime..
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod miham » Uto Mar 20, 2012 8:50 am

e da,kad je visko blokirano motor teze postize radnu temperaturu,tj duze mu treba jer ventilator radi na full obrtajima i stalno hladi motor tj. vodu u njemu sto je dobro ljeti a lose zimi jer mu duze treba da dobije grijanje.. ;)
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod Siera » Uto Mar 20, 2012 11:40 am

Preporuka za klasičan visko ventilator u koliko se blokira je max 100km vožnje u takvom stanju. Ukoliko je blokiran onda radi maksimalno i imaju opterećenje i ležajevi viska 2 komada i kvačilo visko ventilatora. Naj poznatiji proizvodjač visko ventilatora BEHR Nemačka. Za uključivanje visko ventilatora koristi se posebno ulje to je jedan tip i drugi tip su električni visko ventilatoriza uključivanje dobijaju strujni signal. Neke je moguće reparirati neke ne i ide zamena srca visko ventilatora ukoliko peraja nisu mehanički oštećena. Sve nove generacije vozila uglavnom koriste električne visko ventilatore. Nema nikakve žive (ulje je u pitanju). Kod mehaničkog viska dolazi do nešto veće potrošnje goriva i pada snage ali veoma malo.
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod miham » Uto Mar 20, 2012 12:16 pm

pa kako ga ulje ukovcava,na koji princip kad nema nikakvog dodatnog aktiviranja tipa struje ili vazduha..?meni je x ljudi i majstora reklo da je u pitanju ziva,ali ja ga nikad nijesam rastavljao tako da ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim..eee,kod velike vecine ljudi kad im crkne visko samo ga blokiraju i tjeraju ko zna koliko dok im se ne prospe lezaj i tek tada ga mijenjaju..to sto trosi vise,to je zanemarljivo..
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Postod Siera » Uto Mar 20, 2012 1:11 pm

E evo ovako prvo Ja sam pogrešio u prethodnom postu u pitanju je max 1000 km sa blokiranim viskom a drugo sada ću pokušati da ti objasnim a iskoristi negde da pogledaš. Sa čela visko ventilatora na tzv. srcu (okrenuto je ka hladnjaku vode videćeš rebrasto je profilisano) metalni deo u obliku krsta ili X i to je tzv bimetal. Taj deo prima toplotu vazduha koja dolazi od hladnjaka. Na tom delu se uvek nahvata prljavštinje i masnoće i zbog toga u dosta slučajeva kasni u funkcionisanju odnosno provodljivosti temperature i uvek pred zezonu obavezno oprati hladnjake i koliko je moguće prići i oprati visko sa čela upravo iz tog razloga. Dalje ispod tog bimetala a tačno u centru je osovinica prečnika oko 2mm i dužine oko 15mm i kada dodje do zagrevanja bimetala on se ispravlja i potiskuje tu osovinicu unutra ka visku. E sad je tamo posebno ulje ima ga oko 50-100ml i ono u tom slučaju prelazi u drugi deo viska počinje da se zgušnjava na velikoj temp i lepi se za lamelice odnosno ferodu i tada počinje visko da se okreće većom brzinom od one kada nije uključen. Kada se rashladi ulje ponovo predje u tečno stanje i povuče se na svoje mesto bimetal se vraća u prvobitni položaj i visko se isključuje ili ostaje još neko vreme na minimalnoj brzini. Obično što visko ne radi su 3 razloga
1. prljav bimetal
2) nedostatak ulja vremenom se i ono potroši
3) neki od 2 ležaja je otkazao mada ima varijanta i sa jednim ležajom koji je širi
4) prljav hladnjak vode pa topao vazduh ne struji ka visko ventilatoru
Kod električnih visko ventilatora je sutuacija sasvim drugačija imaju po nekoliko brzina senzore temperature itd
Nema nikakve žive
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod medved » Sre Mar 21, 2012 2:10 pm

Najpre hvala puno svima. Inace vlasnik sam Mercedes 404 R 15 nemacki otkazalo visko pa sam ga morao blokirati ali sad imam nameru da ga menjam u Turskoj 600 evra. Inace imam problem koji neznam kako da resim pa bih vas zamolio da mi pomognete ako je neko imao slican problem. Temperatura motora i temperatura na sal tabli nisu identicne. Sal tabla krade nekih 10 stepena u cemu moze biti problem sa obzirom da sam menjavao davac tepmerature i on radi super? Hvala svima pozdrav
medved
Član
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sub Okt 09, 2010 2:44 pm

Postod Siera » Sre Mar 21, 2012 5:23 pm

Onda naj verovatnije da je termometar u pitanju da ne pokazuje tačno, šta kaže dijagnostika?
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod medved » Sre Mar 21, 2012 5:50 pm

U Makedoniji niko nezna da to popravi svuda sam pitao pa idem sad u Istanbul u Ikiteli tacnije pa cu tamu da probam da ga napravim a jer zna neko kolki to kosta da se napravi?
medved
Član
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sub Okt 09, 2010 2:44 pm

Postod Siera » Sre Mar 21, 2012 5:58 pm

Sad ne znam kakav je njemu termometar jel zaseban instrument i on je električni i postoji kao rezervni deo. Treba zakačiti kompjuter i očitati temperaturu rashladne tečnosti sa njim i uporediti datu vrednost sa instrumentom. Nije ne moguće da zamenjeni senzor ne valja ali pogledati kataloški broj (piše na samom senzoru) i uporediti sa originalom. Bez obzira što je nov veoma lako može da bude da ne valja to sada radi Turska Kina, Mexico i Ja im ne verujem. Te stvari kupujem ORIGINAL i samo u servisu
Siera
Profesionalni vozač
 
Postovi: 1221
Pridružio se: Pon Jun 27, 2011 7:26 pm
Lokacija: Negde u zapadnoj Srbiji 3

Postod gospodin dzo » Sre Mar 21, 2012 9:16 pm

Hvala na pojasnjenju ;)
Cuvam i usvajam zensku decu od 17-18 leta,po mogucstvu sa stranim drzavljanstvom :mrgreen:
gospodin dzo
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4772
Pridružio se: Pon Dec 27, 2010 9:39 pm
Lokacija: Beograd

Postod medved » Sre Mar 28, 2012 4:36 pm

Sredio sam navodno je bio pokazivac temperature na sal tabli uzeli su mi 35 evra sad preostaje samo da go proverim na kompjuter da vidim dali pokazuje tacno
medved
Član
 
Postovi: 11
Pridružio se: Sub Okt 09, 2010 2:44 pm

Postod Aleks_BGD » Sre Mar 28, 2012 9:18 pm

Meni na Ivecu se zadnjih dana javlja problem,ukljucuje mi visko a temperatura ispod radne.Mislim da je termostat u pitanju i da on brlja...
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Sledeća

Povratak na Tehnika

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost