Evo osmislio sam temu uradi sam,da svako napise svoje licno iskustvo o kvarovima i popravkama na putu i poneki savet
za pocetak kako startovati vozilo za praznim akumulatorima
Ako je akumulator ispraznjen,kablovima za pomoc pri startovanju,mozete se povezati sa drugim akumulatorom koji ima isti napon 12-24 v , dok kapacitet (Ah) ne sme biti znatno manji od ispraznjenog akumulatora.
Ispraznjen akumulator ne iskljucivati iz mreze,dok nepotrebne potrosace obavezno iskljuciti.
Kabl prikljuciti po sledecem redosledu :
jedan kabl prikljuciti na pozitivan pol (+) jednog i drugog akumulatora
drugi kabl prikljuciti na negativan pol (-) pomocnog – ’punog’ - akumulatora i povezati ga sa masom drugog vozila (npr.blok motora)
kabl ne prikljucivati na negativan pol ispraznjenog akumulatora
voditi racuna da kabl ne dodiruje rotirajuce delove motora
Motor voyila koje daje struju moze da radi za vreme startovanja.Pokusaj startovanja ne sme biti duzi od 15 sekundi,ukoliko se motor ne pokrene odmah – praviti razmak od jednog minuta da se prikupi ’snaga’ u akumulatorima.
Posle startovanja,oba motora ostaviti da rade u praznom hodu sa prikljucenim kablovima oko 3 minuta.
Skidanje kablova obaviti tacno obrnutim redosledom