Logo

Vaši članci i reportaže

Pitanja i obaveštenja vezana za sajt.

Vaši članci i reportaže

Postod cone » Ned Feb 07, 2016 3:15 pm

Želeo bih da predstavim članak koji je napisao Sloba. On je samoinicijativno odabrao sebi temu, istraživao po netu, pokupio relevantne podatke i napisao članak koji smo objavili na sajtu. Svaka čast! :)

Pozivam sve vas koji imate neku ideju interesantnu za autobusku tematiku o kojoj biste pisali, da se oprobate i da doprinesete da sadržaj našeg sajta bude što raznovrsniji i bogatiji. To može biti tema o autobuskoj industriji, prevozu, novopristiglim autobusima, starim autobusima i istoriji, o putovanju autobusom ili nešto drugo.

I vi imate šansu da na sajtu dobijete status autora, kao i Sloba i Profa, i to će svakako biti jednog dana bitna stavka u vašoj ličnoj biografiji pod tačkom "objavljeni radovi". :wink:

Slobodan Kostić:
Bus Rapid Transit: Metro na velikim točkovima
Image
U doba sve većeg naseljavanja gradova, ulice istih vrlo često postaju prezagušene što dovodi do saobraćajnog kolapsa. Rešenje takvih problema iziskuje velike troškove i za izgradnju podzemne železnice koja traje večno. Međutim, postoji alternativa a njeno ime je Bus Rapid Transit.

Bus Rapid Transit u bukvalnom prevodu znači „brzi autobuski prevoz“ a često je poznat pod skraćenicom BRT. Svoju primenu ovaj sistem je našao širom sveta, na svim kontinentima. Osnovni koncept ovog sistema jeste da autobuski prevoz bude fizički odvojen od redovnog saobraćaja na ulicama velikih gradova a na njihove polaske oslanjaju se miloni ljudi u megalopolisima. U nekim slučajevima, vožnja autobusa je vrlo jednostavna jer je na vozaču samo da pritiska gas i kočnicu dok je upravljanje točkovima prepušteno sistemima za navođenje – fizičkim ili GPS sistemima.

Dalje...
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Vaši članci i reportaže

Sponzor

 

Re: Vaši članci i reportaže

Postod negas » Pet Mar 10, 2017 3:54 am

BRAVO Slobo za reportažu o gradskom prevozu u Berlinu!

Uživao sam čitajući i poželeo sam da si pisao 10 stranica! Svaki dan bih čitao po jednu i uživao! Bacaj još takvih ako si obišao još neki grad.

Napisao si da se razlikuju busevi u zapadnom delu i istočnom koliko razumeh?

U istočnom stariji modeli jel ili?

Kažu za Berlin (čitao u nekim reportažicama) da je dosta "opušteniji" u odnosu na druge, baš zbog tog nasleđa iz komunizma, pa kažu ako negde smeš da protrčiš na crvenom, ili da vidiš ljude koji prelaze kroz crveno na pešačkom kada nema policajaca to možeš samo u Berlinu. Nzm, tako čitah na blogu jednog lika koji je pre dve godine otišao kao programer da radi u Berlin. Kaže, ja stadoh na crveno, a svi prođoše kao da semafor ne radi... :D :wink: ko u Srb...pa mu je jedan nemac onda to malo pojasnio i to je bilo baš ovo što Vam ja sada napisah!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Vaši članci i reportaže

Postod Sloba » Pet Mar 10, 2017 10:01 am

Hvala! :)

Ne pišem tekstove na osnovu gradova koje sam obišao, nego na osnovu toga gde sam primetio da javni prevoz dobro funkcioniše i da se uz malo truda to može postići i ovde. Sledeći tekst nas vodi u malo toplije krajeve. ;)

Što se tiče podele između istočnog i zapadnog Berlina, među ljudima se to slabije oseti. Berlin je vrlo živahan i multikulturalan grad, tako da se u njemu vide ljudi različitih narodnosti i rasa. Ipak, kad govorimo o infrastrukturi, zanimljiva je činjenica da u zapadnom delu grada, odnosno sa zapadne strane nekadašnjeg zida nema više od 10 tramvajskih stanica! I te su uglavnom nastale posle ujedinjenja, zbog potrebe da se malo produže linije. ;)

To se ogleda i u voznom parku, tako da su do nedavno na ulicama viđani ČKD Tatra tramvaji, zaostali iz DDR. Kod autobusa nema razlika, jer su svi oni koji su nastali pre 1989. odavno van ulica. :)

Na železnici je postojala malo komplikovanija situacija, te su linije podzemne železnice (U-Bahn) bile deljene na pola, a nadzemne (S-Bahn) su prelazile iz DDR u Zapadni Berlin pa nazad u DDR sa naoružanim vojnicima i samo jednim zaustavljanjem, gde se nalazio i granični prelaz. :D

Sve u svemu, zanimljiv grad sa burnom istorijom, ali se danas slabo primećuju razlike između dva dela. ;)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vaši članci i reportaže

Postod negas » Sub Mar 11, 2017 12:37 am

A ha, poslednji bastion ili mohikanci su bili ČKD Tatra tramvaji. Verujem da su razlike izbledele.

Gradski koji si opisao deluje perfektno...ali utisak mi je kao da ljudi više koriste železnicu, jer nekako nema gužvi u busevima kao kod nas. Kod nas je haos baš zbog toga jer nemamo podzemnu, Metro, mislim na BGD naravno...Ovde mi deluje da je prevoz "opušten", nema jurnjave i slično...sve se zna i lepo je voziti se busom u takvoj amtosferi.
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Vaši članci i reportaže

Postod Sloba » Sub Mar 11, 2017 12:41 am

Veruj mi, gužve u prevozu su i kod njih neizbežne, bez obzira na vid prevoza. Tačno je da je železnica primat i da prosto ne možeš da veruješ koliko ljudi ulazi odjednom u voz, ali i autobusi lako postanu prepuni pa se visi i sa vrata, koja ne mogu da se zatvore jer su automaska. :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vaši članci i reportaže

Postod negas » Sub Mar 11, 2017 1:05 am

E to se na fotkama ne vidi ;)...ima gužvi... :x Ispada kao kod nas onda s tim što imaju i podzemnu železnicu a mi mnogo buseva za veličinu grada. Ne verujem da neki dvo-milionski grad ima vozila koliko ih ima u bgd?! Mislim na gradove zapadne evrope. Ali verovatno imaju manje gužvi uveče pa i u doba od 10h do 16h nakon čega nastaje špic ako se vraćaju s posla oko 16, 17h.
Kod nas tada svi u bus i "sve se vidi" a oni u podzemnu i "gore" gde verujem ima ipak manji broj buseva.
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm


Povratak na WWW

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju