Tradicija nas
autobusdžija i garaže pogona
Novi Beograd nalaže da praktično svaki 6. mart obeležimo u porodičnoj atmosferi... Tog dana, sada već davne 2003. godine smo dočekali pristizanje nova 93
MAN-a, ujedno najveće i najvrednije donacije koju je
GSP Beograd dobio. Simbolično, 15. godišnjica je takođe bila ovekovečena fotografijama, te je tim povodom nastao ovaj kolaž, na kome uz porodicu Nikolić centar pažnje imaju
Japanci 1313 i 1307.
Istim povodom, otac i ja smo tokom jučerašnjeg dana u garaži posetili naše
žute lađe, koje su i zvanično navršile 18 godina aktivnog rada. U međuvremenu, od četrdesetjednog primerka
SG313, koliko ih je svojevremeno pripalo ovom pogonu, njih 14 (ili u procentima 35%) je završilo karijeru. Tome su pretežno kumovali teži kvarovi, slabija nabavka delova kao i niži nivo održavanja u odnosu na nekadašnji, po kome su bili poznati. Pa ipak, veći ostatak flote i dalje svakodnevno i revnosno obavlja zadatke na praktično svim zglobnim linijama, gde su česti šihtaši ali i zamene za neke od redovnih smenaca, iako im daljinomeri uveliko kucaju cifre koje se kreću u zoni od oko 2 miliona pređenih kilometara. Složićete se, za svako moguće poštovanje. Stoga i ne čudi činjenica da, sada već „punoletni”, i dalje važe za jedne od najboljih i opšte omiljenih autobusa u Beogradu, kako kod vozača tako i kod putnika.
Ovime sam samo začeo priču, koja će uskoro biti pretočena u novi članak bogat informacijama i premijernim fotografijama... a kada smo već kod njih, evo i par svežih iz lamela garaže. Na prvoj je u fokusu garažni broj
1326, trenutno jedan od najboljih primeraka, i ujedno jedan od 7 komada koji su krajem 2019. godine prošli generalni remont karoserije i enterijera u
Srboautu:
Dok na drugoj dominiraju garažni brojevi
1312 i
1307, nekadašnji redovnjaci sa linije 17: