Logo

TESTOVI TURISTICKIH AUTOBUSA

Diskusije posvećene turističkim i visokoturističkim autobusima.

TESTOVI TURISTICKIH AUTOBUSA

Postod The_Mladen » Sre Feb 13, 2008 9:35 pm

Evo jedne nove teme, a predlazem gazdama da na web-sajtu postave rubriku "Testovi" u kojoj cemo moci postavljati testove autobusa.

Evo od mene jedan ekskluzivan test:

SCANIA IRIZAR PB480 EB6x2

Image
Image

Drzeci se gesla da je najbolje baviti se onim u cemu si najbolji, Scania se jos u prvim godinama po osnivanju opredijelila da glavninu proizvodnje autobuskih karoserija povjeri specijalizovanim radionicama-fabrikama, a da sve intelektualne i tehnicke kapacitete usmjeri u razvoj i finalizaciju kamiona, motora, osovina i mjenjaca vanserijskog kvaliteta. Sa dobrim komponentama lako je proizvodila odlicne autobuske sasije, pa je po njihovoj i sopstvenoj produkciji kompletnih autobusa (kako stoji u zvanicnim navodima kompanije) stigla do cetvrtog mjesta u svijetu. U prva tri kvartala 2007. godine su, naprimjer, isporucene 5.082 sasije (u 2006. u istom periodu 4.331, u cijeloj godini 5.937 podvozja i kompletnih autobusa, u 2005. godini-5.816). Pocetkom novog milenijuma Svedjani su usvojili novu dugorocnu strategiju, prema kojoj su finalizaciju linijskih
medugradskih i turistickih autobusa povjerili spanskom karoseristi Irizar (sa kojim saraduju od 1994.), a ostale kategorije "podijelili" izmedu svojih pogona (u Svedskoj, Poljskoj, Rusiji, Latinskoj Americi) i nekoliko nezavisnih fabrika u Skandinaviji, sjevernom i zapadnom dijelu Evrope.

Za drugo poglavlje saradnje sa Scanijom, Spanci su imali vec spremnog aduta - PB, novu generaciju autobusa neobicnog dizajna prednjeg dijela (sa integrisanom "kupolom" iznad vozackog i prvog reda sjedista), koja je na sasiji drugog partnera debitovala 16. februara 2001. go-dine. U trogodisnji razvoj autobusa nove familije (skracenica PB vodi porijeklo od pocetnih rijeci "Produktu Berria", na baskijskom - novi proizvod) i opremu za njihovu proizvodnju kompanija iz mjesta Ormaiztegi, u sjeverenom dijelu Spanije, investirala je vise od tri milijarde pezeta (u ekvivalentnoj vrijednosti 20 miliona dolara). Uporedo s realizacijom tog pozamasnog projekta, osjetno je podignut kvalitet proizvodnog ciklusa (tolerancija u mjerama na karoseriji smanjena na samo dva milimetra!), odabrani su dobavljaci komponenti za i unutrasnje uredenje, pa je trzistu. prihvatljivoj cijeni, ponudjen moderan, komforan i po eksploatacionim parametrima vrlo dobar svedsko-spanski miks (premda se PB moze dobiti i na podvozjima jos nekoliko renomiranih evropskih proizvodaca komercijalnih vozila i autobuskih sasija.U proteklih nekoliko godina prosiren je izbor varijanti, sada ih je petnaestak: od 12 do 15 metara vanjske duzine, na visinama od 3,5 do 3,7 metara, sa cetiri, ali i samo tri sjedista u jednom redu... PB se moze dobiti sa dvije ili sa tri osovine, sa nekoliko motora, a kupcma je omogucena maksimalna "personalizacija" -da autobus bude napravljen tacno prema njihovoj specifikaciji.
Uz to, pocetkom septembra 2007. godine Scania je, uporedo sa predstavljanjem dviju novih familija motora sa EGR-om, "osvjezila" i svoj vec provjereni sestocilindricni linijski agregat od 11,7 litara sa turbo-compaundom (drugi turbo, koji pogon dobija sa zamajca) time sto mu je snagu podigla za 10 "'konja". Top verzija PB-a tako je dobila vrlo mocan agregat od 480 KS.

Luksuzno opremljenu verziju "ojacanog" PB-a Scania je krajem jeseni 2007. godine poslala u vecinu drzava Evropske zajednice - da se u njene performanse uvjere specijalizovani novinari. Za poslanike sedme sile na zapadnom Balkanu jednodnevne test voznje su organizovane u Sloveniji, gde se, inace, nalazi i sjediste kompanije Scania Adria, koja "pokriva" ex-jugoslovenska trzista.

Image
Image

Intinerer od Ljubljane do Potroroza se pokazao odlicnim izborom, jer ga cine mjesovite "sekcije": voznja kroz grad, po ravnom i autoputu sa velikim nagibima, po magistralnoj saobracajnici sa dvije kolovozne trake..., sa zavrsnim parkiranjem izmedu dvaju usko pribijenih Scanijinih "slepera". Cudljiva priroda slovenackog Krasa "pobrinula" se da probnu ekipu "pocasti" vrlo snaznim bocnim vjetrom na dijelu puta izmedu Postojne i Kopra, toliko "jakim" da je povremeno bio zabranjen saobracaj teskim kamionima, sto je bio svojevrstan test za stabilnost velike karoserije.


Krenimo upravo od stabilnosti. Mada s velikim bocnim povrsinama, spanac sa svedskom osnovom pokazao je da i pri snaznim udarima vjetra odlicno drzi pravac. Mali pokret upravljacem - i autobus je ponovo na liniji. Neobicna forma prednjeg dijela je naglaseno aerodinamicna, pa PB sijece vazduh veoma tiho i uz malo otpora. To se pozitivno odrazava na sumove u unutrasnjosti, ali i na prosjecnu potrosnju.
Testirano vozilo je, inace, bilo pod skoro potpunim opterecenjem (putnike je simuliralo 36 plasticnih "dummija" - kanistera u obliku ljudskog tijela, svaki ukupne mase 65 kg), sto je omogucilo da svi utisci i parametri iz voznje budu maksimalno priblizni realnim uslovima eksploatacije. Ojacani motor je vise nego adekvatan za autobus ukupne mase nesto vece od 22 tone. Osim snage, ima i veoma dobar maksimalni obrtni moment od 2.250 Nm pri 1.050-1.350 obr/min, sto znaci da se na bezmalo sav potencijal pogonskog agregata moze racunati u ekonomicnom, "zelenom" rezimu rada.
Testno vozilo je serijski opremljeno unaprijedenom verzijom automatizovane, "Opticruise" mehanicke transmisije sa 12 stepeni prenosa, koje elektronika mijenja i brzo i bestrzajno. Novi proracun odnosa u vec duze vrijeme provjerenoj transmisiji omogucava da se "krstareca" brzina od 100 km/h u dvanaestom stepenu postigne na oko 1.200 obrtaja, dok je projektovana jedanaesta "brzina" prilagodena da maksimum pruzi na 1.450 obr/min. Ona se obicno sama aktivira na vecim uzbrdicama i garantuje visoku prosjecnu brzinu uz umjerenu potrosnju.

Kozom presvuceno sjediste, odlican raspored komandi, automatizovana promjena "brzina", tempomat, nekoliko funkcija na upravljacu, separatna klima, kamera koja "nadgleda" zadnji dio vozila s automatskim aktiviranjem pri kretanju "u rikverc"... i jos mnogo sitnica cine da se vozac u PB-u osjeca komforno, pa treba vjerovati fabrickim navodima da se zakonski ograniceno vrijeme za upravljacem provodi zaista bez mnogo napora.

Posao vozaca je olaksan i saznanjem da upravlja autobusom visoke bezbjednosti. Karoserija je, normalno, prosla najrigoroznije evropske crash testove (testirani primjerak imao je i takozvanu nordijsku zastitu pri prevrtanju - ojacanu konstrukciju celicnog "rostilja" na kojeg se lijepe vanjski paneli). U kriticnim situacijama ce "pametne" elektronike au-tomatski aktivirati nekoliko sigurnosnih sistema - ESP, prije svih. Elektronski program za kontrolu stabilnosti je u probnom PB-u bio dio standardnog paketa, ali se on za neka trzista i neke varijante racuna u dodatnu opremu.

Samopouzdanje raste i pri prvom pritisku na "noznu" (radnu) kocnicu, koja jasno stavlja do znanja da ce diskovi na sve tri osovine, uz asistenciju elektronske kontrole, autobus ukociti brzo i vrlo efikasno. Za planirano smanjivanje brzine - pri kretanju nizbrdo, pri prilasku raskrsnici ili kakvoj prepreci, brinu izduvna kocnica sa respektabilnom kocnom snagom od 247 kW (pri 2.400 obr/min) i integrisani retader.
Testna verzija PB-a bila je opremljena i "hill hold" sistemom - za kretanje uzbrdo bez asistencije nozne, odnosno parkirne kocnice. Elektronika, naime, "drzi" disk kocnice aktiviranim dok se ne poveca broj obrtaja motora, pa vozilo lagano krene uz uspon.

Image
Image

Na specijalnim, kozom oblozenim sirokim sjedistima, sa mogucnoscu obaranja naslona skoro do ugla od 45 stepeni, povlasceni putnici se baskare kao u poslovnoj klasi sirokotrupnih aviona. Pneumatsko oslanjanje dobro "upija" neravnine sa kolovoza, jedino se pri nailasku na vecu a kratku neravninu malo oglasi prednje nezavisno oslanjanje, sto ce osjetiti samo najsenzibilniji putnici ili specijalisti upuceni u sve autobuske tajne. Klima-uredaj ("Hispacold", kompanije u Irizarovom vecinskom
vlasnistvu) potpuno je dorastao ovom autobusu. Prosao je surove testove u meksickoj pustinji, a, buduci da je velikog kapaciteta, uz kooperaciju sa sistemom za ventilaciju omogucava da se kompletan vazduh u unutrasnjosti zamjenjuje svjezim na svaka tri minuta. Intenzivnije zagrijavanje unutrasnjosti sprecavaju viseslojna zatamnjena stakla.

Image

U prohladnom januarskom danu odlicno je funkcionisao i mocan sistem za zagrijavanje. Uz opustajucu muziku ili film, osvjezavajuce, u frizideru ohladene napitke i dobro drustvo eto idealnog am-
bijenta za istinsko uzivanje i na vrlo dugackim turama.

IZVOR: Redakcija ProAuto. Hvala.

Pozz
Image JE ZAKON!!!!
Korisnikov avatar
The_Mladen
Član
 
Postovi: 185
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:55 pm
Lokacija: Sarajevo

TESTOVI TURISTICKIH AUTOBUSA

Sponzor

 

Postod volvos » Sre Feb 13, 2008 11:04 pm

Moze ,ja sam za.
A ova skania je predstavljena i u najnovijem broju VELIKIH TOCKOVA
Image
Korisnikov avatar
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod vasa » Sre Feb 13, 2008 11:57 pm

ova sedista izgledaju bas primamljivo ne znam jesu li to samo par sedista ili sva su takva?
budimo realni zahtevajmo nemoguce!
Korisnikov avatar
vasa
Član
 
Postovi: 27
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 7:30 pm
Lokacija: Bg

Postod milos265 » Sub Dec 20, 2008 9:29 pm

Da ozivimo malo ovu zaboravljenu temu jednim vrhunskim modelom 8)
izvor: AUTO-MOTO NOVOSTI
Image
Image
Image
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5247
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod PEX » Pon Okt 05, 2009 2:16 pm

Pošto nemam skener,slikao sam fotoaparatom,zbog toga se slabije vidi,ali postaviću ;)
Neoplan Skyliner
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7578
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod Jovan » Pon Okt 05, 2009 3:51 pm

Ako je tacno da je cijena Citylinera 1116 bila 265000eur, onda je to dosta povoljno u odnosu na MAN LC, Tourliner,...
Ipak je udoban i dosta kvalitetan autobus i jos Made in Germany :!: :wink:
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2360
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Postod Goran sk » Pon Okt 05, 2009 6:25 pm

pex,vozio sam se u taj plavi skyliner,to je prvi od te serije i taj bus je kruzio od firme do firme na probu,dobar prospekt pex :lol: :wink:
Image
Korisnikov avatar
Goran sk
Član
 
Postovi: 17312
Pridružio se: Pet Feb 15, 2008 9:24 pm
Lokacija: Stuttgart-Skopje

Postod PEX » Pon Okt 05, 2009 6:28 pm

Goran sk je napisao:pex,vozio sam se u taj plavi skyliner,to je prvi od te serije i taj bus je kruzio od firme do firme na probu,dobar prospekt pex :lol: :wink:

Ooooo baš mi drago što si se vozio,kakvi su utisci?Kada je to bilo?
Imam još i Man-ov prospekt,islikaću ga i okačiti ;)
Jovane,265.000€ je bio bez poreza,sigurno je sa porezom izašao i na 300.000€ ;)
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7578
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod Goran sk » Pon Okt 05, 2009 6:37 pm

PEX je napisao:
Goran sk je napisao:pex,vozio sam se u taj plavi skyliner,to je prvi od te serije i taj bus je kruzio od firme do firme na probu,dobar prospekt pex :lol: :wink:

Ooooo baš mi drago što si se vozio,kakvi su utisci?Kada je to bilo?
Imam još i Man-ov prospekt,islikaću ga i okačiti ;)
Jovane,265.000€ je bio bez poreza,sigurno je sa porezom izašao i na 300.000€ ;)


pa neznam tacno kad je bilo,firma koja je vozila zove se HAUSER OMNIBUS,tamno plave boje ,imas slike u skyliner-e,utisci tada normalno interesantno,jedino sto u njega nije sve bilo kako treba tj kao kod seriskog busa,ali sto nisam se mogao nacuditi kako je taj novi man motor tih skoro i da se nije cuo od gornjeg sprata.
Image
Korisnikov avatar
Goran sk
Član
 
Postovi: 17312
Pridružio se: Pet Feb 15, 2008 9:24 pm
Lokacija: Stuttgart-Skopje

Postod Jovan » Pon Okt 05, 2009 6:43 pm

PEX je napisao:
Goran sk je napisao:pex,vozio sam se u taj plavi skyliner,to je prvi od te serije i taj bus je kruzio od firme do firme na probu,dobar prospekt pex :lol: :wink:

Ooooo baš mi drago što si se vozio,kakvi su utisci?Kada je to bilo?
Imam još i Man-ov prospekt,islikaću ga i okačiti ;)
Jovane,265.000€ je bio bez poreza,sigurno je sa porezom izašao i na 300.000€ ;)


Zar se pdv ne vraca, jedno ako tad nije bio drugi zakon :?:
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2360
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Postod PEX » Pon Okt 05, 2009 6:45 pm

Jovan je napisao:
PEX je napisao:
Goran sk je napisao:pex,vozio sam se u taj plavi skyliner,to je prvi od te serije i taj bus je kruzio od firme do firme na probu,dobar prospekt pex :lol: :wink:

Ooooo baš mi drago što si se vozio,kakvi su utisci?Kada je to bilo?
Imam još i Man-ov prospekt,islikaću ga i okačiti ;)
Jovane,265.000€ je bio bez poreza,sigurno je sa porezom izašao i na 300.000€ ;)


Zar se pdv ne vraca, jedno ako tad nije bio drugi zakon :?:

Pa ne znam,to je bilo 2002 god,a još je i na kredit uzet,sigurno je dosta izašao,do pre 2 god. je otplaćivan ;)
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7578
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod PEX » Pon Okt 05, 2009 6:52 pm

Goran sk je napisao:pa neznam tacno kad je bilo,firma koja je vozila zove se HAUSER OMNIBUS,tamno plave boje ,imas slike u skyliner-e,utisci tada normalno interesantno,jedino sto u njega nije sve bilo kako treba tj kao kod seriskog busa,ali sto nisam se mogao nacuditi kako je taj novi man motor tih skoro i da se nije cuo od gornjeg sprata.

Hvala na informacije Gorane...Sad sam bacio pogled u onaj katalog i video ponude motora:
MB OM 502 LA, 350KW/476 KS, 2.100 Nm
MAN D 2866 LOH 29, 301 KW/410 KS, 1850 Nm
MAN D 2876 LOH 03, 338 kw/460 KS, 2100 Nm
MAN D 2876 LOH 20, (Cammon Rail), 353 KW/480 KS, 2.300 Nm
MAN D 2876 LOH 21, (Cammon Rail), 390 KW/530 KS, 2.400 Nm
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7578
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod PEX » Pon Okt 12, 2009 11:43 pm

PEX je napisao:Imam još i Man-ov prospekt,islikaću ga i okačiti ;)

Evo ga
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
PEX
Profesionalni vozač
 
Postovi: 7578
Pridružio se: Čet Apr 02, 2009 1:37 am
Lokacija: Stara Pazova

Postod Aleks_BGD » Uto Okt 13, 2009 12:07 am

Evo od mene Tehnicke Specifikacije Setrije Serije 400.Dakle Top Class.Nisam hteo da stavljam u rezoluciji 800x600 jer se nece nista videti.Ovako klikente na link i vidite sve u full rezoluciji.Nekima ce puno znaciti...Uzivajte!
Naslovna
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eDLhS

S411HD
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eGEni

S415HD
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eH9O9

S415HDH
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eFA1r

S416HDH
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eGarA

S417HDH
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eHLdi

i na kraju kraljica S431DT
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts1eIt6S
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 13959
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod Aleks_BGD » Uto Okt 13, 2009 12:37 am

Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 13959
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Sledeća

Povratak na Turisticki, Visokoturisticki

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost